Befutottak az első vélemények a Hellblade 2-ről

  • Írta: pandaril
  • 2024. április 4.
  • Hír
Link másolása
Jó eséllyel az év Xbox-játékát tisztelhetjük a Ninja Theory alkotásában. Közben kiderült, hogy a játék rendezője már nincs a csapatnál, ám hivatalos bejelentés még nem történt.

Az évekig tartó fejlesztés után idén május 21-én végre újra Senua bőrébe bújhatunk, hogy bosszújában segítsük a pszichózisban szenvedő viking nőt. Az első vélemények, élmények is befutottak a játékkal kapcsolatban az alapján a 45 perces kivonat alapján, amit a Ninja Theory biztosított a nagyobb külföldi lapoknak.

A hangulat és a horror atmoszféra, ahogy az eddigi trailerek alapján is sejthető volt, a folytatásban is nagyon erős lesz. Ami újdonság, az a harcrendszer átdolgozása lesz, ami sokkal dinamikusabb és egyben nehezebb is lett, igaz, épp csak belekóstolhattak az újságírók. Sem az IGN, sem pedig a GameSpot munkatársa sem nevezte soulslike-nak a játékot, viszont a Hellblade 2 mindkettejük szerint nehéz, a hárításhoz pontosnak kell lennünk, az ellenfelek pedig könyörtelenül kihasználják majd, ha hibázunk. A GamesRadar a játék mesteri hanghatásait emelte ki, így nemcsak a szemünknek lesz lebilincselő élmény a játék, hanem a fülünknek is.

Ahogy az első rész, így a folytatás is egy erős fókusszal rendelkező, lineáris, történet központú játék lesz a Polygon szerint, ami vélhetőleg nagyban hozzájárul majd az egyébkénti történet erejéhez. A Polygon cikke azért is érdekes, mert náluk ütközött ki Tameem Antoniadesnak, a játék rendezőjének hiánya, aki nem vett részt az eseményen. A lap kérdésére reagálva az Xbox később megerősítette, hogy a rendező elhagyta a fejlesztőstúdiót. Tameem Antoniades a Ninja Theory egyik alapítója, stúdiónál töltött több mint 20 év alatt olyan játékokon dolgozott, mint a Heavenly Sword vagy a DmC: Devil May Cry. Távozását sem ő, sem az Xbox, sem pedig a fejlesztőstúdió nem jelentette még be hivatalosan.

37.
37.
Doomsayer
#36: Mondd meg, hogy nekem, mint PC-snek mi közöm van a Windows 3.1 master race-hez? Milyen oldalt nézzek meg, hogy a Windows 95-öst használó, 25-30 éves géppel manapság játszani akaró hülye embereket lássam?
36.
36.
crytek
#35: Én sem értem a logikádat... lapozz bele bármelyik hírportál kommentjeibe ami erről szól és nézzed meg hogy rengeteg embernek még win 10 figyel a gépén.... (engem nem érint mivel ott a series x szóval engem nem ver földhöz) Lassan itt a win 12 én majd max arra cserélem ezt a win 10-et...mióta kiadták azóta nem lett újrarakva hozzá nem nyúlok már.
35.
35.
Doomsayer
#34: Nem értem a logikát és nem értem a kommentet.

Processor: Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 2600 / kiadás dátuma 2017-2018, 6-7 évvel ez előtt

Memory: 16 GB RAM - 2017 minimum

Graphics: Nvidia GTX 1070 | AMD RX 5700 | Intel Arc A580 - 8-9 évvel ez előtt

Storage: 70 GB available space - 1000 evvel ez előtt

Additional Notes: SSD Required - ???

Win 11 release date: 2021

Tehát rendszerkövetelmények évtizeddel ez előttről és akkor mai gamerek: nem érik.
2024 tesco office facebookhoz való laptop: kétszer erősebb.

Akkor mi van?

Miért írtad ezt a kommmentet??? Generációval ez előtti gépigény. Vágod, hogy az óta a lányokból anyukák és az anyukákból nagymamák lettek? Látogatás alkalmából sütit sütnek neked, érted?

34.
34.
crytek
Biztos sokan örülnek neki :) Win 11 only

Senua’s Saga: Hellblade 2 Minimum PC Requirements

MINIMUM:
Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 11
Processor: Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 2600
Memory: 16 GB RAM
Graphics: Nvidia GTX 1070 | AMD RX 5700 | Intel Arc A580
Storage: 70 GB available space
Additional Notes: SSD Required
32.
32.
crytek
#31: Tedd fel ma pl az alap Gothic 1-et (már ha szeretted anno)... Mit látsz? Moslék , baltával faragott grafika karakterek mozgása mint egy deszka kb, ráadásul az akkori kor engine miatt a mai csúcs gépeken is kevés fps-el megy (mindenféle + rajongói mod nélkül) de mégis olyan élmény meg jó vele játszani hogy leszarod a grafikát..

De mivel ahogy belépsz a játékba még egeret se kell mozgatnod a grafika az első amit észreveszel nyilván ezért sírnak sokan miatta már a0. perctől ha valami nem olyan amit fejben elképzelt az illető
31.
31.
DragonBleacPiece
Witcher 3 mikor megjelent 1024x768-ban tudtam csak játszani, lowon minden meg külön low config tweakekkel, de végiglovagolni Novigradon ígyis hatalmas élmény volt, hiába nem az ,,elvárt" módon és beállításokkal toltam, szóval nem igazán volt fontos a hyper aliasing, saturated bloom és chromatic aberráció. De ha lett volna egy atomerős gépem, egy 8k RT lövöldözős game ahol egy jobb oldalt lebegő AK47-el kell fotórealisztikus terroristákat kinyírni és a Góbi-sivatag kopár vidékéről túszokat kimenekíteni nem hiszem hogy túl sokáig maradt volna a feltételezett gépemen. Ez a Seuna egy sétaszimulátor ahol a trükk hogy az okádék grafikai effektek és altató játékmenet az őrülettel van magyarázva, örülhetünk neki hogy nem a székrekedést vették fő játékmotívumnak mert akkor azon nem segítene a 16k se. De ettől függetlenül tetszene nekem is a ,,jó" grafika játékokban, csak mai modern világban a játékmenet rovására megy, nincs brutál jó hipervalós grafika és élvezetes játékélmény együtt..de van szép, a játékmenethez illő művészi megvalósítású grafika. Pl Hollow Knightban vagy Rayman Legendsben se zavar ha meghalok 50x mert a visszaúton a lelkekhez gyönyörködhetek a világban.
30.
30.
Tuhajohn
Szerintem a grafika nagyon is fontos egy játékban. Csak nem a realisztikus nagyon részletes grafikára kell gondolni, hanem a művészi megvalósításra. Például ott van a Forspoken. Igaz, hogy az egész játék borzalmas, de a grafikája az életkedvét is elveszi valakinek annyira lélektelen az egész. Szóval szerintem hangulatteremtéshez a grafika is ugyanolyan fontos része egy játéknak, mint bármi más.
25.
25.
Doomsayer
#22: Hát lehet, hogy olyat látott, hogy rámondták, hogy RT, aztán csak valami elfuserált RTAO volt a cuccban, de a többi sima raszter volt.
24.
24.
Doomsayer
#20: Én a sima 3080-at ajánlom azok közül medium grafikához.
23.
23.
Chdz
#20: Hát 4K-ra mindenképp 80+ kellene, de amúgy meg egy 4080S kéne, hogy a 4K-t azé ki is hajcsa.. Én inkább azért játszok WQHD-n azt olcsóbban kihajtod.
21.
21.
Chdz
#18: Én egy szar grafikájú játékot néha jobban élvezek, mint egy atomcsillámpónit, ha maga a játék megfog (V Rising, Cultic, Wrath: Aeon of Ruin) sokkal jobban leköt, mint bármelyik új, csak legyen jól összerakva. Viszont, ha jó a graf annak sem mondok nemet, mellé még jól is néz ki.
20.
20.
csoki0619
Srácok ha már ez a téma: épp videokártya vásárlás előtt állok, használt piacon nézelődök. Szerintetek a 3ezres szériából melyik éri meg legjobban? 4k-s tv-n megy a gép. Nem ultra setting a cél, de azért médiumon futtasson két-három éves játékokat. A 3070 már egész jó áron mozog használt piacon, de nézegettem 3080ti-ket is, talán hosszú távon az érné meg jobban, annyi h majdnem dupla annyiba is kerül. Nézegettem 3060-at, de talán az már kevés lesz a 4k-hoz.
18.
18.
Doomsayer
Egyrészt egyetértek ezzel a dologgal, hogy nem a grafika egy jó játéknak a legfontosabb része. Ha belegondolok, hogy pl a Fire Emblem Three Houses-szel volt olyan nap, hogy 11 órát toltam egy seggel és ott ettem, meg ittam a TV előtt, annyira izgalmas és jó volt... Aztán meg lehet nézni, hogy néz ki, meg hogy milyen grafikai megoldások vannak benne és még emellett is hányszor tud bezugni 25 fps alá a játék ...

De van az éremnek a másik oldala is, mégpedig az, hogy a grafika fontos része egy játéknak. Ha nem is a legfontosabb, de azért fontos. És ezt most nagyon ne vegye magára, akinek nem inge, de van egy olyan vetülete is ennek a dolognak, hogy vannak, akik a grafikát mindig félresöprik, hogy "nem kell", de ezen hozzászólók egy része igazából nem látott, tapasztalt és élt meg egy jó játékélményt egy atom jó és hozzá atom jó grafikájú játékkal. Tehát, érted, nem volt az, hogy a Witcher 3 megjelenésénél első nap full grafikán megélni egy csodát, amilyet még nem látott, vagy nem volt az, hogy ugyan ez CP2077 első nap full Ray Tracing és hatalmas lopakodás és pillázás, amíg a többiek a neten pusztulnak.

De ugyan így TLOU2, HFW, akinek tetszettek ezek és első nap: az a grafika? Lehetne folytatni bármilyen, már említett Crysis-szel, meg mindennel, de igenis számít a jó grafika, ha maga a játék is jó.

Tehát az, hogy brutál graf nélkül is lehet jó egy játék és lehet jól játszani az totál igaz... De ez nem jelenti az, hogy minden játéknak kötelező rondának lennie, vagy hogy ha rondább lenne, akkor jobb lenne.

És ki mondja meg *előre* 7800X3D és 4090 nélkül, hogy ez a Seuna 2 jobb lett volna szar grafikával 60 fps mellett? Mert aki ezt megmondja most, annak ne higgyetek el semmit sem a gaming-ről.
14.
14.
Chdz
#13: Egy 4060Ti nem is 4K kártya, az inkább a 80+ liga, de inkább majd az 5090 lesz az első olyan konstans kártya, ami upscaler (dlss, fsr, xe) nélkül is 60 fps-ben tarthat egy mai modern játékot még aktív RT-vel is. DLSS, frame-gen, meg kitudja milyen újítással még, a határ a csillagos ég. Egyébként, mint elsimítás, a DLAA gyönyörű képet adna, szerintem a legjobb AA eddig, csak a legerőforrásigényesebb is. A köv gen-nel remélem ez is gyorsulni fog.
13.
13.
Grabowsky30+
4060ti meg a 16gb ram az 1080p-re simán elég, 1440p-re már kompromisszumos beállítás kell ha 60fps a cél! 4k-zni egy ilyen gépen indie játékokkal 5-10 éves játékokkal, vagy néhány ritka kivétellel aminek nagyon nagyon jól sikerült az optimalizációja (mondjuk ilyet most egyet sem tudok mondani) tudsz játszani 60fps-el! Nyilván ha renderelést leveszed meg dlss performance-ra rakod az sokat segít, de az nem natíve 4k.
12.
12.
crytek
#10: De sokan ezt várják el,mert konzol és tudja már harmad áron a gép..

Gyorsan megnéztem hogy egy gtx 4060ti ami egymaga 164K 4K-ban játékfüggően 2x-4x fps-t tud. És emellé még teszel 16gb ramot meg alaplapot meg procit meg ugye tápot meg tárhelyet meg házat amibe beteszed már eleve ez a konzol ár duplája és kanyarba sincs a 4K 60 csak azon kevés játékokban ami eleve hajsűtőn is elfutnak az engine/remek optimalizáció miatt.

Szerintem a kövi gen a ps6 meg a új xbox is csak akkor lehet "nagy siker" ha fejlesztői szinten megkövetelik majd hogy minden game ami kijön boxra is alapból tartalmazni kell a legujabb fsr-t és akkor az már mindenben tudja majd a "4K" 60-at... ha ezt nem teszik bele akkor még azokon a gépeken is necces lesz elvárni ezt a tudást.
10.
10.
Grabowsky30+
Mai AAA-s játékok 4k 60fps-el futtatásához dlss nélkül, és 100% rendereléssel olyan pc kell amiből veszel legalább 4-5db ps5-öst vagy xboxsx-et. Ennek fényében elég furcsa ezektől a gépektől elvárni, hogy ezt tudják!
8.
8.
Yanez
Az az igazság gyerekek, hogy ez az fps szám b*ziság csak akkor zavaró és szembetűnő leginkább, amikor hirtelen váltogatunk egyikről a másikra. Máskülönben, ha csak az egyikkel tolod, olyan hamar hozzászokik a szemed, mint macska a bilihez. Online játékoknál talán már érezhető lehet egy kicsit a 60 hiánya, de single címeknél... meh.
7.
7.
crytek
#6: Nekem ne írd ezeket. Engem kicsit se érdekel az fps szám főleg konzolon.Redfall 30fps-ével és frankón elvoltam, nem igen vettem észre semmit a 60 fps-es patch miatt..
Elsőt is 30fps-el toltam ehhez a játékhoz tökéletes. Érzésre később kap majd performance 60 fps modot is ha máskor nem a ps5-ös megjelenéskor :)
6.
6.
Doomsayer
#1: Nézd, én a világért sem szeretném ezt védeni és az első részét sem játszottam, de amikor a minap a PS5 Pro állítólagos kiszivárgott spec-jei mellett mondtam, hogy nem lesz jó az a proci (ami ugyan az, mint eddig) a 60 fps gaming-hez, akkor barátságosan emlékeztetve lettem rá, hogy "nem is volt soha a cél a 60 fps". Szóval erre is minden rossz indulat nélkül talán ezt lehet akkor mondani, nem? Meg úgy általában a konzolon talán akkor ez a reális ezek alapján és az elmúlt évtizedek alapján, nem? Ezt most a legkisebb rosszindulat nélkül mondom, mert nyilván én is a 60-at szeretem, de aztán elvagyok a TotK-el, meg a többivel is 30-al Switch-en.

Ezt meg most már Xbox híján esetleg PC-n fogom próbálni, de ott meg szerintem úgy is 60 lesz. Most őszintén, ami grafikája ennek a címnek van, szerintem az is jó, ha 30-al elmegy konzolon. Ez az UE5 felejtős, hogy mai grafikával 60 legyen ezeken a konzolokon.
5.
5.
zoli12i
Valaki árulja már el nekem, hogy lehet egy exkluzív indie játék 30 fps? Ezer éve csináljak a világ összes pénzéből!
4.
4.
crytek
#3: Teljesen mindegy mi hány óra az emberek 90%-a dísznek veszi csak a játékokat amiket sose visznek végig..ott vannak az acsik amik elég beszédesek.
3.
3.
norbi27
#1: De ezek a fejlesztők úgy kommunikálják a 30 fps-t, mintha hülye lenne, aki többet akar.
"Hiszen a filmek is 24 FPS-el mennek", szóval nem kell rinyálni, kapunk egy "cinematic" élményt. Lol.

Mindez nem meglepő, a 8 órás játékidőnél is ugyanezt csinálják:

"So I'm really pleased to see that there's a lot of people that actually enjoy a shorter experience, something that they can sit down on a whatever Friday night, stick their headphones on, turn the lights off and kind of sink into an experience and players who don't necessarily want something that is 50 hours long, a 100 hours long, so it's as long as it needs to be. And I'm one of those people, I like shorter games."

Ez jól hangzik, csak a cikk közepén az ign megszavaztatta az olvasókat, hogy milyen hosszúságú játékot preferálnak és ez az eredmény:
0-8 óra: 4,4%
8-15: 36,3%
15-30: 37,2%
30+: 22%
:D
1.
1.
crytek
Sokan a földhöz fogják csapkodni magukat...

Mind Series S-en, mind Series X-en, csak 30fps-el fut, dinamikus felbontás mellett! Nincs 60fps-es performance mod!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...