A Capcom digitális eladásnak tekinti a Switch 2 Game-Key Cardjain keresztül értékesített játékokat
- Írta: zoenn
- 3 napja
A Capcom az első olyan kiadó, amely egyenlőségjelet tett a Switch 2 játékkulcs-kártyái (Game-Key Cards) és a digitális eladások közé, így úgy is tekint rájuk nyilvántartási szempontból is. A vállalat ezt a legutóbbi pénzügyi jelentésében árulta el, miután felmerült a kérdés, hogy a Switch 2-re szánt Street Fighter 6 (a dobozban csak játékkulcs-kártyát találunk) dobozos vagy digitális eladásnak minősül-e. Az utóbbi nyert.
A cég szerint a dobozos játékok kópiáinak általában nagyobb az előállításai költsége, mint a digitális változatoknak, mivel utóbbiak közvetlenül a platformtulajdonos boltján - jelen esetben az eShopból - keresztül is értékesíthetőek. A fizikai példányok általában alacsonyabb haszonkulccsal rendelkeznek, mint a digitálisak, ahol a kiadó akár a játék árának 70 százalékát bevételként szerezheti meg - megállapodástól függően.
A Game-Key Cardok esete viszont egyedi. Hiába kapunk fizikailag egy kártyát a dobozban, azok lényegében csak egy digitális kulcsok, amit a konzolba behelyezve automatikusan letölthetjük az adott játék kliensét. A játékkulcs-kártyák is megoszthatóak más játékosokkal, de a játékhoz mindenképp a Switch 2-ben kell lennie a kártyának is.
A rendszert számos kritikai érte már iparági és rajongói oldalról is.
És ha már Street Fighter 6! A Capcom bejelentette, hogy a verekedős játékból már több mint 5 millió példány kelt el, két évvel a megjelenés után, ezzel a cím jó úton halad afelé, hogy a sorozat legkelendőbb játéka legyen, főleg, hogy elstartolt a Switch 2-verzió is. A uralkodó jelenleg a Street Fighter 5 a maga 7,8 millió példányával.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.