A PS5 Pro kitolja a konzolgeneráció végét 2029-re – állítja egy bennfentes
- Írta: Baraaju
- 2025. július 22.
A PS5 Pro ezzel az új frissítéssel nemcsak új funkciókat, hanem a konzol valódi teljesítményét is megmutathatja – írja a Tech4Gamers.
A hírek (vagyis inkább pletykák) szerint a PlayStation 6 jelenleg a 2029-es megjelenésre van betervezve, bár nem kizárt, hogy a Sony döntéshozói akár egy évvel korábban, 2028-ban piacra küldik az új gépet. Az extra idő azonban lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalat még több technológiai fejlesztést hajtson végre a következő generációs konzolokon.
A Sony a jövőre nézve már most szorosan együttműködik az AMD-vel egy „Project Amethyst” kódnevű technológiai platformon, ami gépi tanulás és mesterséges intelligencia segítségével kívánja növelni a PlayStation hardverek és az AMD GPU-k teljesítményét. A PS5 Pro új FSR 4-es frissítése is ennek a projektnek a része, és jelentős előrelépésnek számít a jelenlegi PSSR technológiához képest.
A PS5 Pro eddig vegyes fogadtatásban részesült, sok játékos szerint nem kínál elég jelentős hardveres ugrást az alapmodellhez képest. Az FSR 4 azonban fordíthat ezen a megítélésen: nem csak fejlettebb képfelskálázást biztosít, de például a Grand Theft Auto sorozat új része is képes lehet 60 FPS-sel futni a gépen – állítja a bennfentes „Detective Seeds”.
Egy hosszabb generációs ciklus üzletileg is értelmezhető lépés lehet: az alkatrészek drágulása és a valódi hardveres ugrások nehézsége miatt a gyártók egyre inkább a szoftveres és mesterséges intelligencia alapú fejlesztésekre építenek, nem pedig pusztán nyers teljesítménynövekedésre.
Ha a pletykák igaznak bizonyulnak, a PS5 Pro lehet a Sony első olyan konzolja, amit kifejezetten egy technológiai áttörés (FSR 4) érdekében pozicionálnak, miközben a háttérben már javában készül a PS6, ami az RDNA 5 architektúrával és új AI-megoldásokkal debütálhat.
A Sony részéről egyelőre nem érkezett hivatalos megerősítés sem az FSR 4 frissítés pontos ütemezéséről, sem a PS6 megjelenési évéről.
Persze nem minden fejélsztő tudja ezt hozni,sajnos,de nekik a PS7Pro2. is kevés lesz.
Amúgy meg nem tudom mennyire jó jel az, hogy azon gépek, amik már most is szenvednek az 1080p alatti alapú dinamikus render melletti stabil 30 fps-el a modernebb motoros játékokban és innen skáláznak fel felbontást, azoknál behaluzni, hogy majd frame gen-nel 60-al fognak szaladni a jövő játékai. Szóval se natív felbontás, se natív framerate ne legyen.
Pedig sajnos eléggé hangsúlyosan megjelenő ipari trend, hogy PC-s játékok esetén is szemrebbenés nélkül odaírják a ritka értelmes és szerfelett hasznos teljes képernyős gépigény táblázataikba, hogy az a "medium 1080p 60fps" az frame gen és fsr mellett lesz. Erre pedig válasz az új Monster Hunter esetén is az volt, hogy olyan szinten vették az emberek, mint ha ez lett volna az első és egyetlen legjobb játék a földön.
Szóval... mit várunk?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.