Resident Evil 2 teszt

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 5.
Leon S. Kennedy és Claire Redfield épp Raccoon City felé tartanak, de ekkor még nem sejtik, micsoda borzalmak várnak rájuk. Rögtönzött menedékük, a rendőrkapitányság sem tart ki örökké, így meg kell keresniük a kiutat.

Évekkel ezelőtt a Capcom mintha elhitte volna, hogy elegendő az örökségére támaszkodva hátradőlni. A játékiparban is végigsöprő retróhullámra alapozva a japán kiadó úgy gondolta, mostantól nem kell mást tennie, mint minimális befektetéssel leporolni a rajongók millióit megmozgató klasszikusait. A terv szerencsére nem jött be (igazából senkinek sem), olyannyira nem, hogy a játékosok pénztárcájukkal jelezték, nem hajlandóak olyan újrázásba invesztálni, amelyen nem látszik, hogy munka is volt vele.

A piaci igények változásával mostanra a felújított kiadások alatt szerencsére már valóban minőségi munkát értünk, ahol több esetben az adott játék régi időket idéző esszenciája mellett a kor elvárásainak megfelelő küllemet és sok esetben játékmeneti plusz megoldásokat is kapunk. Ezek a játékok ugyanis már nem csak a régi rajongóknak szólnak, hanem az újonnan érkezőknek is. Szerencsére a Capcom is észhez tért. Először két befutott franchise-ának is új lendületet adott, amikor piacra dobta a Resident Evil hetedik részét és a Monster Hunter Worldöt, de közben arról sem feledkezett meg, ha fel akar újítani egy régebbi kedvencet, akkor ezúttal már komolyan kell vennie a fejlesztést.

A Resident Evil 2 remake-je eredetileg egy rajongói projektnek készült, a Capcom végül látva a rajongók érdeklődését úgy döntött, lelövi a kezdeményezést és inkább saját kezébe veszi a munkálatokat. Ahogy a Resident Evil 7 változtatásai, úgy ez a döntés is komoly rizikóval fenyegetett, a kiadó azonban ismét jól sakkozott, hiszen a sorozat egyik legkedveltebb felvonásának, a második résznek a renovált változata minden idők egyik legjobb felújított kiadása lett. Ráadásul a Capcom azt is megmerte lépni, hogy a grafikai feljavítás mellett a játékmeneten is finomhangolt, sőt, több más elemen is módosított, ezzel pedig gyakorlatilag a régi hangulatot meghagyva teremtett egy teljesen új, de a 20 éves alapok ellenére remekül működő játékot, ami egyszerre lesz ismerős és ismeretlen kaland.

Az Umbrella Corporation Raccoon Cityben folytatott kísérletei balul sülnek el, a T-vírus elszabadul, a megfertőzött lakosság pedig minden óvatlan arra tévedőt felzabál. A kormány igyekszik titokban tartani a zombijárványt, így a játék főhősei, Leon S. Kennedy és Claire Redfield nem is sejti, mi vár rá, amikor megérkezik a városba. Leon rendőrtisztként épp első munkanapjára készül az őrsön, Claire pedig eltűnt testvére, az első részből megismert Chris Redfield nyomai után kutatva szeretne Raccoon Citybe eljutni. Útjuk egy városszéli benzinkúton keresztezi egymást, ahol hamar szembesülnek a rémségek nyújtotta fenyegetéssel, de ekkor még nem is sejtik, hogy a kezdetben menedékül szolgáló rendőrőrs akár végső nyughelyük is lehet. Feladatuk nem más, mint kideríteni, mi a fészkes fene is zajlik a városban, miközben arra is ügyelniük kell, hogy épp bőrrel megússzák a kalandot és épségben kijussanak a rendőrségről.

A történet tehát ismerős, miközben a két karakterrel történő végigjátszások nyújtotta finom különbségek is jelen vannak, ahogy az eltérő befejezések is. Ez tehát nem változott, minden más viszont igen, így a kötött kamerakezelés és a tankszerű irányítás is a múlté. Helyette megkaptuk a Resident Evil 4 és a Resident Evil: Revelations finomhangolt megoldását, ami teljesen más megvilágításba helyezi a játékmenetet, hiszen a pontosabb célzásnak vagy a kidolgozottabb, külső nézetes kamerakezelésnek köszönhetően a túlélőhorror akcióelemei sokkal simábbak, élvezhetőbbek. Ezzel szemben a játék nyomasztó hangulata, a zsigerig hatoló bizonytalanság érzése nem múlt el, az ablakokat verdeső esőcseppek, a teljesen felújított hanghatások, Tyrant lépteinek vészjósló közeledése vagy éppen a fényekkel és árnyékokkal való játszadozás pontosan ugyanúgy szolgálják a feszültségkeltést.

Ahogy a játékmenet másik fő aspektusa, a rejtvények megoldása, a széfkombinációk felfedezése, a titokzatos kulcsok megtalálása is, ami úgy teljes, ha a Resident Evil-hagyományoknak megfelelően eszközmenedzsmentet is kapunk mellé. Ebben még két évtized távlatában is tökéleteset nyújt a játék. Folyamatosan döntéseket kell hoznunk, mikor, mit és mennyit viszünk magunkkal, és ez még akkor is nehéz feladat, ha a rendelkezésünkre álló hely idővel növekszik. Közben amiatt nem kell majd sokat aggódnunk, hogy a túl sok lőszernek köszönhetően nem tudunk felvenni valamit. Ez utóbbi leginkább azért fájdalmas pont, mert a zombik iszonyúan szívósak lettek, így nem biztos, hogyha elsőre kifektettük őket, akkor úgy is maradnak. Érdemes tehát eszközeink mellett a muníciót is menedzselni, mert sosem tudhatjuk, mikor és hol jön majd jól. Talán ezért is vezették be a harmadik részben megismert lőporos megoldást, azaz a megtalált lőszerek mellett most már mi is keverhetünk megfelelő töltényeket, attól függ, hogyan kombináljuk a különböző porokat.

A Capcom ráadásul az alapok mellett bátran nyúlt bele a pályatervezésbe is, itt-ott felfedezhetünk új vagy áthelyezett szobákat, amelyek részben azt a célt szolgálják, hogy a megkeresendő tárgyak, kulcsok és dokumentumok helyei is megváltozhassanak. Nem véletlenül mondta a Capcom, hogy bár a köztudatban felújított kiadásként van jelen a játék, valójában ők pont annyira borították meg az alapokat és a játékszabályokat, hogy mindenkinek újszerűen hasson az élmény, miközben annak esszenciája nem csorbul. A Resident Evil 2 éppen ezért többféle módon is teljesíthető, de alaposan meghálálja, ha időt és pelenkát nem kímélve adod át magadat a játék rejtélyeinek, azok felfedezésének.

Mindez pedig tökéletesen meg van támogatva a már a Resident Evil 7 alatt is remekül teljesítő RE Engine nyújtotta lehetőségekkel. Nem azt mondom, hogy ez ma egy kifejezetten modern technológiának számít, de amire a Capcom használja, arra tökéletes. A sötét szobákba beszűrődő fény vagy az esőcseppek áztatta ablakokon megtörő holdfény, valamint a zseblámpákkal történő sötét zúgok pásztázása egytől egyig rengeteget dob a velőtrázó atmoszférán, miközben a hanghatások, a szinkron és a zene is teljesen újra lett keverve. Egyedül a világosabb helyszíneken jellemző fénytöréseknél észlelni kisebb technikai malőröket, de ezek a játékélményt illetően abszolút nem zavaróak.

Évekkel ezelőtt úgy tűnt, a Capcom amúgy is megkopott renoméja már nem számíthat polírozásra. Ehhez képest a japánok nagyon összeszedték magukat és az elmúlt két évben rendre minőségi játékokat szállítottak le, hogy azt egy tökéletes felújítással koronázzák meg. A jövő pedig még fényesebbnek ígérkezik, hiszen a Capcom rájött, hogyan kell minőségi szórakoztatással kiszolgálni hűséges vásárlóit, így nem kizárt, hogy már készül a Resident Evil nyolcadik része, esetleg a Resident Evil 3 hasonlóan magas színvonalú modernizálása. Éppen ezért ezúttal tényleg csak azt tudom ajánlani, hogy legyél akár új játékos, akár Resident Evil-veterán, bátran nyúlj a pénztárcádba, mert a játékért elkért összeg az utolsó fillérig jó helyre kerül.

A Resident Evil 2 remake-je PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. Mi PlayStation 4 Prón teszteltük.

Kapcsolódó cikk

80.
Nyarlako
https://9gag.com/gag/a0Qo53B Ez meg bekerülhetne titkos befejezésnek.
79.
Nyarlako
#78: Eddig nem indul jól amúgy mert Dualshock4et nem szereti, meg van zakkanva. De lusta voltam ha már letettem a seggel elöásni a szekrény mélyéröl az elhasznált de még üzemelö One kontrollert.
Olcsón zsákoltam be, 2500at csak megért egynek. Holnap kiderül.
78.
Yanez
#77: A hatodik rész számomra a legrosszabb rezi. Annyira akció és amatőr, hogy néhány óra mulva kikapcsoltam és töröltem a gépről. Én hülye még pénzt adtam érte.
77.
Nyarlako
#74: Az lesz, csak elöbb nekiesek a 6nak.
76.
Neotechtr
#75: Többször előjött már itt a téma a kikerülésről. Szerintem ez maga a nagybetűs fanservice. Régen sem lehetett kikerülni őket, most sem lehet. Más a megvalósítás, az élmény ugyan az. Amúgy, ha türelmesen elcsalogatod őket nagyobb helyre, akkor ugyan úgy ki lehet őket kerülni, mint Mr. X-et.
75.
Pain
#61: Az, hogy nem lehet kikerülni őket normálisan engem is nagyon zavar. Minap letoltam az eredeti részt, még mindig lazán megy, hogy hardon is lőszerboltot nyithatnék, mert simán lehet kerülgetni a zombikat. Itt még normalon is figyelnem kell az életre és a lőszerre. Ami nem gond, viszont az, hogy kikerüljem őket zavaró hogy a szerencsén múlik
74.
Yanez
#73: Amikor újrapörgettem ps4-en engem is pontosan az bosszantott, ami személyedet. Na meg az, hogy lövés közben nem lehet mozogni a karakterrel. De egy kis idő után teljesen megszoktam és gyakorlatilag nem is zavart. Ez mind a játék magasfokú hangulatának tudható be. Adj néki mégegy esélyt more!
73.
Nyarlako
#72: Amikor kipróbáltam a kutyaszar irányítás meg hogy nem tudok szabadon körbe se nézni a kamerával felbosszantottak.
72.
JohnSpartan
#71: 4 kap esélyt? Szerintem az a ps2 csúcsa! Valami kegyetlen jó volt... 2 3 után a kedvencem!
71.
Nyarlako
#70: Jo lopakodast szeretem. De akinek már volt balta a kezében tudja hogy egy csapastol nem lesz hasznalhatlan.
Az open world mondjuk teljesen feleslegesen hangzik.
Na az elsőt majd meglátom csak most potolom a régi Resiket, 5ot tolom aztán 6, majd 0 és 1 HD. 4 is kap meg egy esélyt hatha megszokom a retek kamerát.
70.
Neotechtr
#62: Nem tudom, mennyire szereted a lopakodós játékokat, de az Evil Within 2-ben szerintem nagyszerűen lehet lopakodni (persze nem mindig) és úgy más értelmezést nyer az egyszer használatos balta is. Nekem speciel ez még plusz érdekességet és feszültséget hoz a játékba ez a dolog. Nálam az Open World futkároztatáson csúszott el a játék keményen, de amúgy jó lenne.
69.
Yanez
#62: Mindenképp adj. Szerintem a chapter 5 végeztével véghezvétel tétel kedvet fogsz kapni.
68.
JohnSpartan
Az is nagyon tetszett hogy mindent mutatott a térkép (persze ha felvetted az adott hely tervrajzát) de mégis voltak nehéz pillanatok mert annyi a feladvány már az első órában.
66.
Macifasz
#65: Igen, volt is, hogy eltévedtem a rendőrőrsön. :-D
65.
Nyarlako
#63: Ami viszont nagyon tetszett az hogy nem nézte szellemileg visszamaradottnak a játékost és mutatta mindig merre menj és mit csinálj.
64.
Nyarlako
#63: Azért az 5 nekem már túlságosan akcióba ment el amire nem is volt alkalmas a lomha irányítás, nekem a Rev2 az etalon a sorozatban meg a 7.
63.
Macifasz
#61: Sztem te egy akció horror játékot vártál, amivé a 3. rész után várt a széria. Személy szerint én kimondottan örültem, hogy nem mentek el ebbe az irányba, és nem volt se sprint, se puska vagy pisztolytusos agyonverés, és a kitérést is megtartották a késsel való védekezésnek. Nem mellesleg szabdalni is lehet a késsel, akkor meg nem tudnak elkapni. Plusz taktikázni is lehet (sőt, érdemes), nem fejlövés, hanem térd, attól megrogynak, és akkor ha a szorosan mellettük mész el se jön be az elkapás animációjuk. :-) Amire te vágytál, az más. Én kimondottan örültem, hogy megmaradtak a visszafogottabb, régi vágású túlélő horror keretein belül, amihez persze technikai butítások szükségesek, de engem nem zavartak. Sőt. Csak még jobban felerősítette a para faktort, hogy itt bizony bármikor meghalhatok.
62.
Nyarlako
#58: Ha azt mondod lehet adok majd neki még egy esélyt. Anno eléggé felbosszantott az olyan hülye megoldásokkal mint az egyszerhasznalatos balta, meg a kikapcsolhatatlan, rohadt erős film grain.
61.
Nyarlako
#60: Hát az nekem kocogasnak is gyenge, főleg ott jon ki ahol menekülni is kellene. Még én is gyorsabban tudnék ha szükség van rá pedig rokkant vagyok. Az meg elég idegesítő hogy sokszor ha a szűk folyosókon kénytelen vagy elmenni mellettük imadkozz ne kapjon el a grab animaciojuk. A földre került zombikat is le lehetne taposni, Leon egy fiatal, erős, jól képzett tiszt elvileg. Rev2ben még a csajok is képesek a földre került zombit késsel-feszitovassal agyonverni, de még a kislány is. Ez azért nekem szemet szúrt, a bossoknal meg főleg irritáló a csigatempója a karakterednek.
Megérte a REmake 2, de túl van pontozva a nosztalgia miatt szerintem.
60.
JohnSpartan
#59: Futás alapból van benne csak ha gyorsabb lenne már az rontana a összhangon, közelharc is benne van mint kés harc és szerintem jól meg lett oldva hogy a kés benne ficeg a zombiba amíg ki nem nyírod (akár 3 is :)), a kitérés is benne van csak ezt ugy oldották meg hogy ha van késed vagy gránátod akkor meguszhatod. Remekül ültették bele a játékba ezeket hogy inkább parásabb mint sem akció dúsabb legyen.
59.
Nyarlako
#57: Jó volt, de szerintem a Revelations 2 mellett mechanikailag gyenge eresztés. Hol a futás, kitérés, közelharc?
58.
Yanez
#55: Én a napokban fogom elkezdeni. Az első pl nagyon jó game volt. Igaz kellett egy kis időt adnom neki, mert kb az első 3 pálya után majdnem lemondtam róla, mert annyira gagyinak tűnt. No de utána... feledhetetlen élménnyel és hangulattal lettem gazdagabb!
57.
JohnSpartan
Én most fejeztem be a Leon-os storyt és Claire-est is már elkezdtem. Szerintem valami elképesztően jól sikerült felújítás lett! Gyönyörű grafika, kiválló irányítás, brilliáns hanghatások!

Nagyon tetszett hogy, már standard fokozaton is spórólni kellett a municióval és nem agyatlanul köpködhettem a töltényeket, a feladványok is megfelelő nehézségüek voltak (igaz Claire-el már kicsit rutinosabban álltam neki :)), boss harcok is jól ki vannak találva és ha nincs is megfelelő mennyiségű skuló akkor is van esélyed ha kicsit gondolkozól, jah és ingyenes tartalom is lesz lassan... Mi kell még?

Amin nem tetszett: Nah olyan nem volt :D

Bárki aki szereti az oldschool, mászkálós, túlélő horror játékokat az ne hagyja ki!!!

Ha pontoznom kéne: 9/10

10/10 csak azért nem mert nincs 10 es játék... hiába nem találtam benne (ÉN) hibát!

Engem megvettek!

Thx!
56.
Nyarlako
#55: Csak az elsőről tudok nyilatkozni de az egy rakás szar.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...