Trine 3 - csalódottak a készítők, kérdéses a folytatás

  • Írta: fojesz
  • 2015. augusztus 25.
  • Hír
Meglepte a fejlesztőket a Trine 3 fogadtatása, és bár valahol jogosnak tartják a kritikákat, mégsem értenek egyet velük teljes mértékben. Elképzelhető, hogy nem kapunk több folytatást a sorozathoz?

A hír spoileres lehet.

Múlt héten vált letölthetővé a Trine-sorozat legújabb fejezete, a Trine 3: The Artifacts of Power, azonban nem mondhatnánk, hogy a játékot fejlesztő Frozenbyte túlzottan ünnepi hangulatban lenne. A készítők a Steamen tettek közzé egy blogbejegyzést, ebben azt írják, meglepték őket a rajongói kritikák, és az is, hogy a média alig foglalkozott velük.


A cég alelnöke, Joel Kinnunen szerint a legtöbb kritika a játék hosszát, árát és befejezését éri, a Trine 3 ugyanis többek szerint elég rövid lett, ráadásul a cliffhangeres befejezése is hagy némi kívánnivalót maga után. A Frozenbyte természetesen elismeri, hogy a rövidség és a nem túl kerek befejezés miatt jogosak a negatív vélemények, arra viszont nem számított, hogy ennyire sokan fognak neheztelni rájuk.

Kinnunen szerint a szűkös költségvetésük miatt kellett megvágniuk a sztorit. Eredetileg valamivel hosszabb játékidővel és több pályával terveztek, viszont későn jöttek rá, hogy a meglévőnél sokkal nagyobb tőkére, körülbelül 15 millió dollárra lenne szükség ahhoz, hogy mindezt megvalósíthassák. Végül 5,4 millió dollárt költöttek a játékra, közel háromszor többet, mint a Trine előző részére. Kinnunen hozzátette, ezért az árért (21 euróba fáj a cím) azonban az átlagosan 6-7 órás játékidő teljesen vállalható szerintük.

A cliffhangeres sztori kapcsán pedig kifejtette, a Trine 3 véget ért, DLC nem jön hozzá, az már viszont más kérdés, hogy mi lesz a sorozattal a jövőben: így egyáltalán nem biztos, hogy készül még hozzá folytatás.

21.
latis666
Az első két részt végigvittük kétszer is, imádtuk. A harmadikat nem tudjuk játszani annyi bosszantó hiba van. Rossz kamera, idétlen irányítás. Nyillal lőni olyan mintha le lenne bénulva az ember miközben az első két részben egy mozdulat volt. A 3d sajnos hazavágta a dolgot. Jobb lett volna szerintem is a 2. rész nyomán haladni és azt fejleszteni ésszel.
20.
Quent1n
Elbaszták ennyi. Ezt be kell nyelni. Az első két résztől elszálltak és azt hitték bármi amit csinálnak jó lesz. Bukták. Ez a játék több sebből vérzik kezdve az erőltetett 3D-vel, rövid, buta, a befejezés ugye..

Gyakorlatilag ezt szálat szerintem ezzel a játékkal most le is nullázták. Viszont tehetségesek ez egyértelmű szóval jó lenne ha csinálnának valami újat. Hagyják el ezt a világot, ezt a három hőst és próbálkozzanak valami újjal. Legyen fantasy de legyen más. Vagy akár legyen valami egészen új. Nincs túl sok platform játék szóval lenne helye egy jó és igényes produktumnak a piacon :)
19.
Ez egy ilyen műfaj... Ha valami félkészet, csökkentett képességűt adsz a nép kezébe harmadik megjelenés címszó alatt, akkor meg fogják harapni a kezedet... megjegyzem teljesen jogosan.
Tudomásul kéne venni, hogy ha nem tetszik a népnek akkor nem magyarázkodni kellene, hanem bocsánatot kérni vagy valami hasonló és nem a játékosokat hülyézni... De ez nem csak rájuk igaz, állhatnának itt a szamárpadon akár a ME3, DNF, vagy a ACM készítői is... :D Főleg az utóbbi :DDD
17.
Iszonyu mennyisegu penzt es eroforrast elbasztak az eroltetett 3d gameplayre pedig senkinek nem volt igenye ra.
Tokeletes peldaja a hulye donteseknek.
Maradt volna 2d es meg szebb es jobb lehetett volna a 2. resznel, fele ennyi energia es penz belefecolesevel es jutott volna ido a gameplayre is.
Es nem 4 ora jatek fert volna bele.
Balfaszok.
12.
crytek
#11: Acsizni jók ezek a gyűjtögetések.De az 1 nél is amikor már. 3-4-5ödszörre mentem végig egy pályán és nem.leletem meg 3-4 db szart már idegbajt kaptam.Jól elrejtették a szemetek az biztos
11.
ADMlN
#4: Szerintem sokkal jobb lehetett volna, ha maradnak az eddig megszokott oldalnézetes felállásnál a játék nagy részében és ezt a 3D-t csak néhány szakaszon használni pl. direkt 3D-s puzzle-öknél meg 1-2 ugrálós résznél.

#8: Valóban nem fektettem külön hangsúlyt arra, hogy megkeressek minden gyűjthető tárgyat, de így is megtaláltam párat, emellett a mellékküldetések java részét is megcsináltam.
Én amúgy se vagyok híve ennek a "gyűjts össze X valamit mert az neked jó lesz" játék elemnek. Szerintem egy lusta game design, hogy növeljék az újrajátszhatóságot meg húzzák a játékidőt. A Trine 3-nál meg különösképp céltalannak érzem, mivel se a karakterfejlődéshez nem adnak hozzá, se tárgyakat nem tudsz feloldani velük. Ennyi erővel lemehetnék a parkba 4 levelű lóheréket gyűjteni, és ugyan ott tartanék.
9.
#4, 6: Fanboy alert

Vállalható az a 6-7 óra, de ha régen ment több, most is "kéne". De én még nem írom le, még nem volt szerencsém hozzá.
8.
crytek
Az a 4 óra úgy 4 óra hogy kb nem gyűjtőgetsz semmit.
Jó nem ez a lényeg de sok rejtett cucc amit mindent összeszedni rengeteg idő.
4.
kastorhun
#3: Remélem hogy lesz folytatás amit majd 2.5d-ben csinálnak majd hiszen sokkal olcsóbb, a kamerakezelést is sokkal könnyebb megoldani, sokkal kevesebb idő lenne megcsinálni, lennének benne fegyverek és talent fa.
Lehet hogy ők nehezebb nehézségi fokozaton játszottak vele.
Vagy ugyanolyan kamu mint a fallout 4-es 400 óra.
3.
ADMlN
#2: Nem tudom hogy hoztak ki belőlle 6-7 órás játékidőt a tisztelt készítők, de nekem 4 órába telt végigvinni, pedig nem is siettem. De ha ezt félre rakjuk még akkor sem a legfényesebb a helyzett.
Én az első 2 részt nagyon szerettem, főleg coop-ban, de ez 3. rész egy nagy csalódás számomra.
Azt le kell szögeznem, hogy a látvány és a zene továbbra is pazar - csak ahogy az előző részekben megszokhattuk -, de a játékmenet már hagy némi kívánnivalót maga után.
A legnagyobb problémám a kamera volt. A rossz kamera állások melett coopban gyakran előfordult, hogy egyik játékos karakter sem volt a kamera látószögében. Ez sajnos olyan helyzetekhez is vezetett ahol nem tudott egyikőnk se visszatalálni a kamera látószögébe és újra kellett tölteni az utolsó check-point-ot.
Aztán nekem nagyon hiányzik a karakter fejlesztés. Se fegyverek, se talent-fa, se semmi ilyesmi nincs a játékban, pedig az első két részben fontos részét képezték a játéknak.
Ha ezekhez még hozzávesszük a bugokat és a nevetségesen semmilyen befejezést, akkor szerintem teljesen jogos a felháborodás, még ha ez nem is esik jól a fejlesztőknek.
2.
kastorhun
Bár még nem játszottam vele de szerintem térjenek vissza a 2.5d-re, sokkal olcsóbb, könnyebb is megcsinálni, és nem tart olyan sokáig a fejlesztése sem.
Remélem hogy lesz folytatása.
Ha tényleg 6-7 órás akkor az korrektnek tűnik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...