Trine 3 - csalódottak a készítők, kérdéses a folytatás

  • Írta: fojesz
  • 2015. augusztus 25.
  • Hír
Link másolása
Meglepte a fejlesztőket a Trine 3 fogadtatása, és bár valahol jogosnak tartják a kritikákat, mégsem értenek egyet velük teljes mértékben. Elképzelhető, hogy nem kapunk több folytatást a sorozathoz?

A hír spoileres lehet.

Múlt héten vált letölthetővé a Trine-sorozat legújabb fejezete, a Trine 3: The Artifacts of Power, azonban nem mondhatnánk, hogy a játékot fejlesztő Frozenbyte túlzottan ünnepi hangulatban lenne. A készítők a Steamen tettek közzé egy blogbejegyzést, ebben azt írják, meglepték őket a rajongói kritikák, és az is, hogy a média alig foglalkozott velük.


A cég alelnöke, Joel Kinnunen szerint a legtöbb kritika a játék hosszát, árát és befejezését éri, a Trine 3 ugyanis többek szerint elég rövid lett, ráadásul a cliffhangeres befejezése is hagy némi kívánnivalót maga után. A Frozenbyte természetesen elismeri, hogy a rövidség és a nem túl kerek befejezés miatt jogosak a negatív vélemények, arra viszont nem számított, hogy ennyire sokan fognak neheztelni rájuk.

Kinnunen szerint a szűkös költségvetésük miatt kellett megvágniuk a sztorit. Eredetileg valamivel hosszabb játékidővel és több pályával terveztek, viszont későn jöttek rá, hogy a meglévőnél sokkal nagyobb tőkére, körülbelül 15 millió dollárra lenne szükség ahhoz, hogy mindezt megvalósíthassák. Végül 5,4 millió dollárt költöttek a játékra, közel háromszor többet, mint a Trine előző részére. Kinnunen hozzátette, ezért az árért (21 euróba fáj a cím) azonban az átlagosan 6-7 órás játékidő teljesen vállalható szerintük.

A cliffhangeres sztori kapcsán pedig kifejtette, a Trine 3 véget ért, DLC nem jön hozzá, az már viszont más kérdés, hogy mi lesz a sorozattal a jövőben: így egyáltalán nem biztos, hogy készül még hozzá folytatás.

21.
21.
latis666
Az első két részt végigvittük kétszer is, imádtuk. A harmadikat nem tudjuk játszani annyi bosszantó hiba van. Rossz kamera, idétlen irányítás. Nyillal lőni olyan mintha le lenne bénulva az ember miközben az első két részben egy mozdulat volt. A 3d sajnos hazavágta a dolgot. Jobb lett volna szerintem is a 2. rész nyomán haladni és azt fejleszteni ésszel.
20.
20.
Quent1n
Elbaszták ennyi. Ezt be kell nyelni. Az első két résztől elszálltak és azt hitték bármi amit csinálnak jó lesz. Bukták. Ez a játék több sebből vérzik kezdve az erőltetett 3D-vel, rövid, buta, a befejezés ugye..

Gyakorlatilag ezt szálat szerintem ezzel a játékkal most le is nullázták. Viszont tehetségesek ez egyértelmű szóval jó lenne ha csinálnának valami újat. Hagyják el ezt a világot, ezt a három hőst és próbálkozzanak valami újjal. Legyen fantasy de legyen más. Vagy akár legyen valami egészen új. Nincs túl sok platform játék szóval lenne helye egy jó és igényes produktumnak a piacon :)
19.
19.
Ez egy ilyen műfaj... Ha valami félkészet, csökkentett képességűt adsz a nép kezébe harmadik megjelenés címszó alatt, akkor meg fogják harapni a kezedet... megjegyzem teljesen jogosan.
Tudomásul kéne venni, hogy ha nem tetszik a népnek akkor nem magyarázkodni kellene, hanem bocsánatot kérni vagy valami hasonló és nem a játékosokat hülyézni... De ez nem csak rájuk igaz, állhatnának itt a szamárpadon akár a ME3, DNF, vagy a ACM készítői is... :D Főleg az utóbbi :DDD
17.
17.
Iszonyu mennyisegu penzt es eroforrast elbasztak az eroltetett 3d gameplayre pedig senkinek nem volt igenye ra.
Tokeletes peldaja a hulye donteseknek.
Maradt volna 2d es meg szebb es jobb lehetett volna a 2. resznel, fele ennyi energia es penz belefecolesevel es jutott volna ido a gameplayre is.
Es nem 4 ora jatek fert volna bele.
Balfaszok.
12.
12.
crytek
#11: Acsizni jók ezek a gyűjtögetések.De az 1 nél is amikor már. 3-4-5ödszörre mentem végig egy pályán és nem.leletem meg 3-4 db szart már idegbajt kaptam.Jól elrejtették a szemetek az biztos
11.
11.
ADMlN
#4: Szerintem sokkal jobb lehetett volna, ha maradnak az eddig megszokott oldalnézetes felállásnál a játék nagy részében és ezt a 3D-t csak néhány szakaszon használni pl. direkt 3D-s puzzle-öknél meg 1-2 ugrálós résznél.

#8: Valóban nem fektettem külön hangsúlyt arra, hogy megkeressek minden gyűjthető tárgyat, de így is megtaláltam párat, emellett a mellékküldetések java részét is megcsináltam.
Én amúgy se vagyok híve ennek a "gyűjts össze X valamit mert az neked jó lesz" játék elemnek. Szerintem egy lusta game design, hogy növeljék az újrajátszhatóságot meg húzzák a játékidőt. A Trine 3-nál meg különösképp céltalannak érzem, mivel se a karakterfejlődéshez nem adnak hozzá, se tárgyakat nem tudsz feloldani velük. Ennyi erővel lemehetnék a parkba 4 levelű lóheréket gyűjteni, és ugyan ott tartanék.
9.
9.
#4, 6: Fanboy alert

Vállalható az a 6-7 óra, de ha régen ment több, most is "kéne". De én még nem írom le, még nem volt szerencsém hozzá.
8.
8.
crytek
Az a 4 óra úgy 4 óra hogy kb nem gyűjtőgetsz semmit.
Jó nem ez a lényeg de sok rejtett cucc amit mindent összeszedni rengeteg idő.
4.
4.
kastorhun
#3: Remélem hogy lesz folytatás amit majd 2.5d-ben csinálnak majd hiszen sokkal olcsóbb, a kamerakezelést is sokkal könnyebb megoldani, sokkal kevesebb idő lenne megcsinálni, lennének benne fegyverek és talent fa.
Lehet hogy ők nehezebb nehézségi fokozaton játszottak vele.
Vagy ugyanolyan kamu mint a fallout 4-es 400 óra.
3.
3.
ADMlN
#2: Nem tudom hogy hoztak ki belőlle 6-7 órás játékidőt a tisztelt készítők, de nekem 4 órába telt végigvinni, pedig nem is siettem. De ha ezt félre rakjuk még akkor sem a legfényesebb a helyzett.
Én az első 2 részt nagyon szerettem, főleg coop-ban, de ez 3. rész egy nagy csalódás számomra.
Azt le kell szögeznem, hogy a látvány és a zene továbbra is pazar - csak ahogy az előző részekben megszokhattuk -, de a játékmenet már hagy némi kívánnivalót maga után.
A legnagyobb problémám a kamera volt. A rossz kamera állások melett coopban gyakran előfordult, hogy egyik játékos karakter sem volt a kamera látószögében. Ez sajnos olyan helyzetekhez is vezetett ahol nem tudott egyikőnk se visszatalálni a kamera látószögébe és újra kellett tölteni az utolsó check-point-ot.
Aztán nekem nagyon hiányzik a karakter fejlesztés. Se fegyverek, se talent-fa, se semmi ilyesmi nincs a játékban, pedig az első két részben fontos részét képezték a játéknak.
Ha ezekhez még hozzávesszük a bugokat és a nevetségesen semmilyen befejezést, akkor szerintem teljesen jogos a felháborodás, még ha ez nem is esik jól a fejlesztőknek.
2.
2.
kastorhun
Bár még nem játszottam vele de szerintem térjenek vissza a 2.5d-re, sokkal olcsóbb, könnyebb is megcsinálni, és nem tart olyan sokáig a fejlesztése sem.
Remélem hogy lesz folytatása.
Ha tényleg 6-7 órás akkor az korrektnek tűnik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...