Visceral: a lineáris játékmenet miatt lett vége

  • Írta: Shifty
  • 2017. november 29.
  • Hír
Az EA pénzügyi vezetője, Blake Jorgensen a Credit Suisse Technology, Media & Telecom konferencián mesélt a Visceral bezárásáról, így ismét megerősítést nyert, hogy üzleti okai voltak a döntésnek.

A Visceral bezárása és az éppen ott fejlesztett, évek óta várt Star Wars-játék kálváriája már lecsengett, de az Electronic Arts CFO-ja, Blake Jorgensen a Credit Suisse Technology, Media & Telecom konferencián ismét mesélt a történtekről.

Az itt elhangzottak alapján ismét megerősítést nyert, hogy az EA olyan koncepcióban gondolkodott, ami hosszú távon képes magához láncolni a játékosokat és azok pénztárcáját. Jorgensen ugyanis megerősítette, hogy bár a stúdió létszáma folyamatosan zsugorodott az évek során, alapvetően a fő probléma az volt, hogy a készülő projekt túlságosan lineáris játékmenettel bírt, a kiadó viszont úgy látja, ennek már nincs jövője, mert a játékosok nem arra vágynak, mint öt vagy tíz éve.

Ez pedig oda vezetett, hogy az Electronic Arts úgy gondolta, hiába lehet jó a játék, nem fogják tudni monetizálni a belefektetett anyagi erőforrásaikat, így inkább más csapattal kezdik újra a fejlesztést. Ha a Star Wars: Battlefront II körüli botrányt is idevesszük, akkor sejthetjük, milyen koncepcióban is gondolkodik a kiadó.

38.
PaprikaJancsi
#35: A kommentedben ellentmondás, és rohadtúl nem erről beszélt.
De azért ügyes voltál :D
35.
kamgecam
#11: Faságokat beszélsz már megint. Nézz körül a neten, a többség hiányolja a jó lineáris single player játékokat. Minőség többet ér mint a mennyiség. Fontosabb egy jó dramaturgiával rendelkező 10 órás játék mint egy ezer órás unalmas grindfest. Persze az agyatlan tömegnek meg a tizenéveseknek könnyebben el lehet adni ha azt mondják ezzel 500órákat játszhatsz mert ugye milyen sok az...tőlem bárki csinálhatja ugyanazt a szart 1000 órán keresztül de ne akarja már megmagyarázni hogy az milyen jó.
34.
Mekee85
#33: Ezzel totál nem értek egyet. Volt ilyesmi, de azért kozelsem így ilyen formában.
33.
TheFlash
#31: mióta világ a világ az egész játékipar a pénzről szól :D Nézd meg a régi nintendó meg sega korszakos játékokat, sorba jöttek a licenszelt játékok amik ugyan azok a szarrakások voltak egytől egyig, csak más volt a háttér :D Aki nézett AVGN-t az biztos tudja ezeket :D
32.
hedzsooo
Részemről én csak ennti tennék hozzá az összs EA-nál megjelenő SW játékhoz hogy a Disneynek nagyon drukkolok, h minnél simábban és gyorsabban elvehesse/visszavehesse a Star Wars játék címek készítéséhez a jogokat.

Ideje lenne már az EA-n túllépni, akár a múlt 1 halványodó árnyékán, ami szépen elvesz az éj sötétjében/a múlt és a feledés homályában. :-)

Aztán akkor végre talán ismét kaphatunk értelmes SW játékokat is, nem csak ilyen, az EA által jelenleg "adjuk el a nagy SW címmel akármit c. dolgokat a parasztoknak, lényeg tömjük jól meg mikrotranzakciókkal, lootboxokkal, fizetps DLC-vel, + amivel csak még több lét szakíthatunk le az együgyű fiatal játékosoktól".
31.
Mekee85
#25: De abba lehet. Mikrotranzakciokat tenni, egy lineáris csőjátékba meg nem. Rohadtul nem a játékos van már a középpontban miota ekkora üzletág lett a gaming.
30.
Mekee85
Nem arra vágynak a játékosok, persze. Az EA pénztárcája nem vágyik arra inkább.
29.
kanokanor
Remélem eljut a Disneyhez az a bizonyos petíció!
28.
Thor Vath
Ez nagyjából a “minek csináljunk sok pénzért filmet, amikor öt kamerával, egy házzal, meg pár hülyével valóságshowt is lehet csinálni” játékiparra levezetett elgondolásának látszik. Az EA ebben hisz.
27.
Heldengeist
#26: Mert a legtöbb nyitott világú játékba csak átgondolatlanul beledobálnak mindenféle egyen-feladatot, nagy ívben letojva a játékos porgresszióját a játék során és a fő történetszálat. Ez nem magának az open-world koncepciónak a hibája, hanem annak, hogy a tartalom mennyiségére mennek, nem a minőségre, mert egy sajtótájékoztatón a mennyiséget lehet jól érzékeltetni, nem a minőséget.
26.
prodigy1990
Sok nyitott világú játékba úgy érzi magát az ember, mintha egy csicska lenne, hogy szaladj ide-oda olyan npc-k kéréseit teljesítve, akiknek még a nevét sem tudod. a játékos nem érzi igazán azt, hogy ő lenne a középpontban. Ja de, hogy mindenki őt ugráltatja.
25.
prodigy1990
Lineáris játékokra szükség van, mert a nyitott világú játékok többségénél egyszerűen széthullik a történet, meg tele vannak pakolva mindenféle gyűjthető hülyeséggel. Egy idő után az ember szó szerint beleun abba is, hogy rohanj el ide, hogy aztán rohanj el amoda, majd vissza a kiindulópontba. Inkább keltsék a nyitott világ illúzióját, de maradjon lineáris.
24.
McDuff
A legjobb az arany-középút lenne, jó single player, ami után jöhet a még sok órára lekötő multi. Régen ilyen volt nekem a Halo sorozat majd minden része, akkor a GTA is jó példa, Gears of War, stb.
Ilyen játékok kellenének, amiken látszik hogy odatették magukat mindkettő módban, de ma már az eredeti ötlet gazdák meghegesztik a multit, mert az érdekli őket, a single-t meg kiadják a külsős, kontár csapatnak, lásd Battlefront 2.
20.
kastorhun
#8: Tudom, de a promóciója közel se volt akkora mint egy a nagy kutyáké, és nem annyira drága mint egy open world cím.
18.
crytek
#4: Igen. De az nem termel csilliárdokat még 2 év múlva is...
17.
Neo1989
Én pont h a lineáris játékmenetet szeretem.
16.
Aang
#15: Totálisan egyetértek.
Képzeljünk el egy uncharted szerű játékot, ami mondjuk a coruscanton játszódik. Már a gondolattól is a nyálam csorog.
13.
Gykrizsi
#12: Mondjuk a Skyrimet sem mondanám lineáris játéknak.
12.
Juha
#8: Ez is egy szempont, viszont ha valakinek heti 4-5 órája van játszani, akkor ne legyen már rákényszerítve a multira, mivel így barátokat sosem szerez, csak a darálda jut neki.

Egy single Skyrimmel viszont vígan elvan hónapokig, és lehet, hogy a következő részt ultramegabrutálgiga kiadásban veszi meg, de mondjuk ha a multit is erőltetik (me3 példáján), akkor hanyagolja. Van ilyen ember is, pl. én vagyok az egyik...
9.
kopic
Undormany egy banda. Kívánom hogy menjenek csődbe (szép álom).
8.
Gykrizsi
#4: De ez nem az imádatról szól, hanem az eladásokról. Egy Fifa, Cod, BF2 első héten több bevételt termel, mint a Hellblade valaha fog. És igazából, bár én sem örülök neki, de igazuk van. Hiába imádom a lineáris játékokat is, ha van egy multi (vagy sandbox) játék, az nálam is prioritást élvez, mert abba vélhetőleg több időt bele tudok tenni, így később kifizetődőbb lesz a vásárlás. Akármennyire imádom pl. a Wolfit, a második részt egy leértékelés alkalmával fogom csak beszerezni, mert egy 10-15 órás címet, melyet 2-3 alkalommal fogok végigjátszani, nem éri meg feltétlenül elsőnap, teljes áron megvenni. Míg az új AC-ba lazán beleteszek 80 órát első alkalommal.
7.
#4: Én éppenséggel abszolút nem értem, hogy miért..

De hogy a lineáris játékokra nincs igény, az valóban baromság. Csak ahogy lentebb is írták, azt nem mondhatják a vásárlók arcába, hogy többet szeretnének rajtuk keresni.
6.
Aang
Uncharted 4 csak egy platformra jött, és 11 milliót adtak el belőle. Pedig lineáris a játékmenet benne nagyon is. Akkor hogy is van ez EA?
5.
Májkül
Még jó, hogy a Battlefront 2 single kampánya nem lineáris, ja, várjunk csak..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...