Újabb utalás a PC-s Red Dead Redemption 2-re

  • Írta: sirdani
  • 2019. május 12.
  • Pletyka
A tavalyi év során egyszer már feltűnt a Rockstar Leeds programozói között egy személy, aki az életrajzában utalást tett a játék PC-s verziójára, ezúttal pedig egy LinkedIn-profilból érkeztek az új infók.

A konzolos megjelenés óta szinte nem telhet el úgy egy hónap sem, hogy ne érkeznének újabb pletykák vagy szivárogtatások a Red Dead Redemption 2 feltételezett PC-s verziójáról. Noha a 4chan-informátor mellényúlt, amikor április 22-re várta a játék hivatalos bejelentését, valami mozgolódás feltehetőleg mégiscsak van a háttérben. 

A napokban a Rockstar Toronto kötelékében 2016-ig programozóként tevékenykedő Nan Ma frissített LinkedIn-profiljában találhattunk utalást a PC-s Red Dead Redemption 2-re (lásd a fenti illusztrációt), ahol az illető a játék fizikáján dolgozott programozóként.

Persze mindezt érdemes a helyén kezelni, hiszen hiába a számos pletyka és logikusnak tűnő következtetés, a Rockstar Games oldaláról még mindig nem érkezett hivatalos bejelentés a portot illetően.

A Red Dead Redemption 2 jelenleg PlayStation 4-re és Xbox One-ra érhető el, a játékról írt tesztünket pedig az alábbi linken találhatjátok.

31.
Ps fanboy
#30: Ja tényleg, a Batman volt még számomra ilyen, hogy csak repkedtem A pontból B pontba és fel sem merült a gyorsutazás lehetősége, már ha egyáltalán volt benne ilyen.XD Mondjuk én csak az Arkham City vel és az Arkham Knight al toltam, az utóbbiban a Batmobil is valami zseniális.

Egyébként ja, igazad van abban, hogy egy openworld játék fast travel el is frankó tud lenni. Én is csak a saját hisztimet mondtam, hogy én hogy látom, attól az még nem lesz követendő példa. Sőt, jobb ha nem, mivel én nagyon kukacoskodó tudok lenni egy egy openworld játék kapcsán, ami gyakran a saját élményemet csorbítja, ha lehet így mondani. Amúgy pont az általad említett AC volt régen a kedvenc OW sorozatom, egésszen a Black Flag ig. És az utolsó három mondat amit elmondtál róla az telitalálat, én már pont ezért nem játszom már vele. :)
30.
Kawada
#28: Nem is veszem magamra, nyugi. :) Spidermant nem tudom, nem játszottam, de gondolom össze lehet hasonlítani az Arkham Knight-tal, ahol én se kerestem soha ilyesmi lehetőséget, szerencsére a karakterből fakadóan olyan gyorsan lehet közlekedni, hogy ha lenne fast travel (vagy talán van is? Nem tudom a Batman-ben, a Spidermanben tudom, hogy van valami), a töltési idő tovább tartana. :)

Az open world fast travelel is tud nagyon előnyör és szóraoztató lenni. Fent tudja tartani a változatosságot úgy a helyszín, mint konkrét küldetések terén. Illetve atmoszféra szempontból sem utolsó. Pl. szerintem az AC: Origins (tudom, sokat emlegetem) toronymagasan legerősebb eleme maga a világ. Ami annyira hitelesen van megalkotva (legalábbis annak tűnik... nyilván tököm tudja, hogy azok a hireoglifák helyesek-e vagy sem), annyira élő, annyira sivár és mégis gazdag egyszerre, hogy az nekem is olyan volt, hogy ritka szívesen basztam el az időmet még pitiáner mellékküldikre is. Ott azt a fisz-fasz történetet elmesélnék egy lineáris játékban, a kutyát nem érdekelné szerintem. Nyilván a hisztim nagyon személyes, biztos rengetegen vannak akik rohadtul élveznek szállítmányokkal szarakodni repülővel San Andreas szutykában, engem a történet része jobban érdekel. :) Na de a lényeg, hogy szerintem nem hülye akinek nem tetszik a kényszeres ide-oda menés, mások az igények és viszont rengeteg előnye van az OW játszótérnek, ami segíthet egy szélesebb tömeg számára is skálázhatóbbá tenni a játékot. Ezt az amit viszont nagyon rosszul csinál az AC, a szintekhez kötött területekkel, küldetésekkel, stb. Mocskosul időrabló és nem ad lehetőséget arra, hogy mondjuk 15 óra alatt letekerje aki le akarja, hanem beledögleszti veled azt a 25-30 órát, ha már vért szarsz a sivatagtól, akkor is. És a történet, események, karakterek komplekszitása messze nem indokolja ezt... a GTA ehhez képest egy álom.
28.
Ps fanboy
#27: Megértem a helyzetedet.:)
Én például ezért is tartom feleslegesnek az openworld játékokat a bazinagy nyíltvilágukkal, mert minek akkora.? ha egyszer úgyis mindenki gyorsutazik. Ez a játékosok balfaszsága is, mert ha már openworld, elvárják, hogy minnél nagyobb legyen, aztán utánna meg mindegyikük gyorsutazik. Érted? Ott egy gyönyörűen megalkotott lélegző világ, amit felszínessen körbejárnak, aztán meg keresik a Fast travel pontokat mert az utazásra már nincs idő, vagy uncsi. Mennyire kiábrándító már ez. Most ezt egyébként nem rád értem, én is ilyen vagyok, egy idő után már én is gyorsutazom mindenhova pont azért mert uncsi az állandó utazgatás, és végre szeretném letudni a játékot is. Számomra pont ezért kivételesek a Gta-k mert azokban mindig olyan jól eltalálták a járművezetést, annyira reszponzív, pörgős és élvezetes, hogy nem is keresem a Fast Travel pontokat, és ha kell egy hónapig is játszom. Vagy még a Spiderman volt ilyen a háló hintázással ami szinén letudott kötni az elejétől a végéig. :)
27.
Kawada
#24: Valószínű ez a jelenlegi helyzetemből is fakad. Ma már nincs annyi időm játszani. 2 gyerek, meló, család, stb. Egyszerűen ha van játék amibe 50-60-80 órát kell tolni, az nekem 2-3 hét mire a végére érek, és olykor-olykor még az alvás rovására is megy akkor a dolog. Rengeteg játék van viszont ami érdekel. Így nekem az, hogy egy kurva furgonért el kell menjek 3 km-t, majd haza kell vigyem, közben esetleg van valami balfasz járókelő akit véletlen elütök, és emiatt kezdhetem újra, ez nekem nem ad élvezeti faktort. :) Open World téren nekem nagyon tetszik a Witcher 3 és az AC: Origins megoldása is. A GTA 5-ben egy olyan alapvető, rém egyszerű mozzanat hiányzik nekem a leginkább, hogy a saját szaros házamra legalább tudjak fast travel-el elutazni. Mert amúgy nagyon élvezem én is mikor beszélgetések vannak közben, sokat megismerünk a karakterek múltjáról, tehát ahogy írtam, aktív része tud lenni narratív szempontból. Ezekkel nincs is bajom. És imádom az olyan hülyeségeket, mint mikor a paparazzis hülyegyereket kell a limuzin mellé vinni, hogy lőjön képeket, majd utána a konkurens gyökeret kell lekapcsolnil. Ezek remek dolgok, poénosak, változatosságot adnak. :)
26.
Hunszi
A GTA abból a szempontból jobb, hogy értelemszerűen azért rallyzni s randalírozni az autóval nagyobb szórakozás, mint egy lóval. E miatt, ha nem is tart ki a végtelenségig, de értelemszerűen sokkal később válik teherré az autóval furikázás A-ból B-be.

Amire pedig unalmas lenne arra hoppá, szinte végig is vitted a játékot. Az RDR-nél már akkor untam lovagolni, amikor beértünk legelőszőr St. Denisbe. Aztán amikor ott már még ótvatosan is kellett, nehogy elgázolj valakit s Wanted legyen a fejeden, plusz kerülgetni kellett a mocsarat a város körül, akkor már nem csak unalmas, de frusztráló is lett.
21.
Ps fanboy
#18: Nekem aki az autós játékokat hamar megunom felüdülés egy GTA. Én például nem érzem ezt a kényszerességet amit mondasz, bár értem mire gondolsz. De egyszerűen annyi inger ér egy autó lenyúlása és egy adott helyszínre való eljutás között is, megtörheted, elüthetsz valakit egy rendőr szemeláttára mire az megkerget, vagy akár tőled is lényúlhatja valaki (nekem már volt ilyen is). Szóval egy csomó olyan dolog ami rajtad múlik, és ha elcseszed kezdheted előröl, ezért ritkán történnek úgy a dolgok ahogy azt az ember eltervezi, kicsit mint a valóságban, vagy egy Tarantino filmben. Az meg hogy random emberkéket kinyibálhatsz következmények nélkül, egyrészről valóban kicsit kidolgozatlanság, másrészről pedig szintén megfelel a brutális valóságnak. Most egy kicsit megvédtem a GTA-t mert számomra egy RDR2 üres játszótér a GTA hoz képest. :)
18.
Kawada
#16: Szerintem annyi a problémája sok embernek (és kritikában is ez van), hogy ami előrelépés volt technológia fronton, az nem érződik a gameplayben vagy egyes játékmechanikai elemekben. Egyesek számára ezek egyfajta feltűnő következetlenségek. Megint a GTA5-öt fogom példának hozni, mivel részemről akkora személyes élmény nincs (kurva sok kritikát és elég sok videót néztem róla viszont, és az eredmény az lett, hogy még hagyjuk). De ott is, maguk a küldetések ugyan változatosak, mégis a rengeteg kényszeres autózás számomra pl. nagyon repetitívvé teszi a dolgokat összességében (nyilván nem az autós küldetésekről van szó, vagy mikor közben aktív narráció történik, párbeszéd, utalások, stb.). Vagy abban is vannak a random események, amik sokat nem tesznek hozzá... Zsebtolvaj jön, ha lelövöm sincs semmi... sarkon a "nigga" fegyverrel fenyegeti a nőt, kiszállok, fejbelövöm, megyek tovább, semmi... És ez nem zavar egyébként, csak azzal, hogy nincs jelentősége és igazán kidolgozva az ilyen elem, nagyon töltelékszagúvá válik és semmi súlya nincs. Sőt, talán kicsit röhejessé is teszi az egyébként rengeteg más, fantasztikus és aprolékos részletet.

És igen, kettős mérce van. Mert más elvárása van az embernek egy 6-7-8 évig fejlesztett Rockstar játékkal szembe, ami a műfaj megteremtője és talán csúcsa, és más egy Days Gone-al szembe mondjuk. És sokan nem csak technológia fejlődést vártak, hanem jelentős "mechanikai" vagy AI előrelépést is. Ettől még ez egy kiváló játék és személy szerint is nagyon szeretném kipróbálni. És biztos baszott jó élmény lesz. :) És ezek a "hibák" sem lennének ennyire hangsúlyozva, ha nem menne le a fél világ hídba és dobálóznánk a 100/100-al, meg a 10/10-el mindenhol.
17.
Ps fanboy
#16: Mind a két játék átvezetői jók, és először nézve nem önismétlő egyik sem. Mondjuk az tény, hogy az RDR2 átvezetői jobban sikerültek mint maga a gameplay, beleértve a harcrendszert is, mondjuk az is tény, hogy az RDR2 nagyobbat vállalt, amit immel-ámmal de teljesített is. Ezzel szemben a GoW harcrendszere a történet előrehaladtával fejlődik, új mozdulatok, új ellenfél tipusok, egy új fegyver...stb. A rengeteg tennivaló meg azért túlzás, a GoW nem openworld csak semi openworld, azaz csak részben nyitott, és inkább lineáris. Ennek köszönhetően sokkal koncentráltabb a játékélmény mint a RDR2 ben, vagy bármilyen openworldben. Egyébként ahhoz, hogy kimaxold a GoW ot, nem kell többször neki ugranod, azaz többször végigvinned, mivel bármikor szüneteltedheted a story küldiket és csináhatsz mást, de ha játszottál vele ezt tudhatod. :)
13.
Hunszi
#8: Lehet ez lett a veszte, mert amikor megvettem az RDR-t, pont akkor egy 66%os leárazás volt a GoW-ra, így egyszerre kezdtem bele mindkettőbe.

Hazudnék ha azt mondanám nem húzott be az RDR elsőre, mert igen, de 2 hét után már nem nagyon izgatott, ameddig a GoW az utolsó trófeáig fenntartotta az érdeklődésemet. Életemben az első játék, amit kiplatináztam...valószínű ezért unalmasodott el nekem mellette az RDR.

De ahogy elnézem a játékosvilág nagyrésze is így járt, ha egymás mellé tették a két játékot, mert amilyen átadón megjelent az RDR és a GoW ott mindig az utóbbi zsebelte be a díjakat.
11.
Animejetix
Mondjuk azért van az a pénz amit ha fizetnének nekem akkor újra elővenném ezt a játékot... De ingyen semmiképp se játszanék vele.
10.
Back2U
#7: Akkor mondjuk rá hogy túlértékelt.
9.
Kawada
#7: Ettől még a játékipar "túlszopás Mekkája", az bizony a Rockstar stúdiója. :)

Amúgy ebből jól látszik a "boxosok" hozzáállása, hogy "köcsög Sony amiért minden exkluzív", ha boxra is van, az már multiplatform. :)
8.
Macifasz
#3: Na látod milyen érdekes, mert tény, hogy néha lassabb, vontatottabb a gameplay, de én a közel 90 óra alatt, amit beleöltem egyszer se untam és egyszer se volt olyan időszakom, ahol "szenvedtem" volna és csak azért játszottam vele pár órát az adott napon, hogy végre a végére érjek. Pedig a fősztori mellett játszottam a melléküldetésekkel és volt olyan, hogy csak úgy vakon elkezdtem lovagolni a világba, hogy belefussak a random küldikbe. :-) Számomra isteni volt. Igaz, a God of Wart így se tudta lepipálni nálam. :-D
7.
atroll1
#6: Az csak a Sony címekre jellemző, ez meg multiplatform :)
6.
Kawada
#4: Ja, túl volt szopva rendesen.
5.
Kawada
#3: Sok minden nincs amit írni... Én nem vettem végül meg konzolra. Várom pc-re. Ha meg nem jön értelmes időn belül, meg fogom venni próra, de max féláron, mert a prekoncepcióm és amit láttam belőle, az hasonlóan csapódott le bennem is. Remélem legkésőbb következő tavaszig kijön pc-re.
4.
atroll1
#3: Most mit kéne itt aktívkodni? Aki teheti, már rég beszerezte, a pc-sek meg szerintem már megszokták, hogy ne ugorjanak rá minden linkedin-es elírásra.
Inkább az mond el mindent a játékról, hogy overall ~97%-os értékelése van, amivel 2018-ban mindent maga mögé utasított
3.
Hunszi
Ez a passzivítás a cikk alatt sokat elmond...nem lett azért ez a játék olyan nagy durranás. Első napos vétel volt PS-en, de azóta is csak 50%ig jutottam vele (időközben platináztam egy GoW-ot) Írtó szép a világ, gyönyörű a környezet, tényleg él az egész, de rettentő unalmas a gameplay egy idő után.

Dugig vagyok pénzzel, de nincs mire költsem, a tábor csak azért van maxra fejlesztve, mert nem volt más mire felhasználni a pénzt, de másképp értelmetlen, egy városban sokkal könnyebben s gyorsabban megkapod, amire szükséged van...a craftolás olyan szinten súlytalan, hogy egy percig sem vonz, hogy bármit is készítsek. A melléküldetések "lopj egy kocsit, lopj egy lovat, halászat, poker" pedig kétszer-háromszor bulik, de utána az életben nem fogod használni őket.

Komolyan, minden kimagasló a játékban, még a sztori is jó a kis mellékszálakkal stb....de eskű olyan unalmas játszani vele néha, hogy nem birom. Hetente alig vagyok képes vele 2-3 órát játszani s azt is csak becsületből, hogy vigyem végig a sztorit. Soha nem gondoltam volna, hogy ezt fogom írni...de teljes áron megvenni ezt a játékot a legnagyobb bukta volna, amit elkövethettem a gaming "karrierem" során.
2.
ribizly
PC-re első napos vétel. Konzolon nem bírtam vele.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...