Több mint 650 javítást hozott a S.T.A.L.K.E.R. 2 első frissítése
- Írta: szlav
- 2024. november 29.
Semmi kétség, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl a tartalmát és a hangulatát tekintve is nagyszerű folytatása a korábbi S.T.A.L.K.E.R. játékoknak, ám mint annak idején az első rész, a Heart of Chornobyl is cudar állapotban került először a játékosok elé. A Zóna felfedezését a kelleténél jóval több anomália (ordas nagy bugok) és egyéb technikai probléma tette problémássá, de a GSC Game World csapata egyből megígérte, hogy addig nem pihennek, amíg remek állapotba nem hozzák az alkotásukat.
Az első, 1.0.1.-es sorszámú javítócsomag pedig már meg is érkezett, PC-n és Xbox Series X/S-en is egyaránt éles már. A patch pedig láthatóan célirányosan azokat az igazán fájó pontokat célozta meg, amelyek kapcsán a legtöbben felszólaltak. A több mint 650 javítást tartalmazó frissítés többek közt javít az NPC-k viselkedésén, pótol hiányzó hangeffekteket, hoz optimalizációs javításokat és javít bizonyos renderelési problémákat, konzolon javítja a deadzone hibát, illetve a játékegyensúlyt is korrigálja egy kicsit, például a fegyverek és a javítások árát, no meg a túl sok életerővel rendelkező ellenfeleket illetően.
Ahogy említettük, a frissítés már a játék összes platformján tölthető. Ha szeretnétek részletekbe menően átfésülni a patch note-okat, akkor azt az előbbi linkre kattintva megtehetitek. További jó vadászatot!
Ahogy mondtam, kétszer láttam olyat, hogy a ház falán villog az árnyék, illetve vagy 3-szor újra kellett indítanom a játékot, mert pár óra kavarás után a hub-ra visszatérve memory leak volt a videokártyán. De ezeket az óta patchelték és már ilyen sincs. Legnagyobb bajom az volt a játékkal az eddigi majdnem 30 óra menésem alatt, hogy egy bloodsuckert hátba lőttem és úgy halt meg, hogy hanyatt esett és nem orra. De mindezek mellett sem akarom megmagyarázni, hogy nincs baj a játékkal, mert elhiszem mindenkinek, akinek baja van vele - csak éppen nem vágom egyáltalán, hogy miről beszélnek - mert szerintem nekem tévedésből másik verziót adott a micro.
Amire gyanakszok, hogy a 13 és 14 genes intelek a degradálódás után kvázi elromlottak és azokon crashel a játék, de azokon nem csak ez az egy játék crashel. Másrészt meg azzal van tele a net, hogy mindenkinek full lag és bughalmaz, játszhatatlan az egész, a cyberpunk 2077-hez hasonlítgatják és hát tényleg nem értem. Meg aztán jönnek mellé az ilyen problémák is, hogy éjszaka van, meg hogy menni kell, meg hogy lőni kell...
Ami biztos, hogy az UE5 motorhoz kell a gép minden téren. Sajnos ezen nem lehet szoftveresen segíteni. Másik, meg hogy az egész ipar arra állt be, hogy mindenkinek HDR TV-je van (lehet látni a játékban éjjel is), meg mindenkinek VRR-es TV-je van (be lehet kapcsolni a frame generation-t) és mindenki használ valami upscale megoldást (lesz fps) és persze emellett mindenki Gen4 M.2 SSD-t és DDR5 RAM-ot használ (nem lesz töltési idő és lag) - na meg persze ne felejtsük már el a 16 meg 20 giga RAM-os videokártyákat.
És az a baj, hogy ha a felsorolásból kiveszel csak egy dolgot is, akkor már a játékélmény kárára lesz.
Az a része nem új, hogy a fullon-rottyon való játékhoz jó gép kell, mert az régen is így volt. Ami baj és ami sajnálatos is, hogy iparági standard lett, hogy ha nincs mindenből kivételesen kemény cuccod, akkor problémás lesz a játék. Mert ugye régen egy közepes géppel közepes grafikán problémamentes volt a gaming (mármint általában) most meg már alap, hogy esik-kel a cucc. És akkor abba bele se menjünk, hogy már nem csak a felbontáshoz, hanem a framerate-hez is trükközni kell. *Viszont*, aki nem esik át a ló túloldalára és a lehetősége meglévén be is kapcsolja a DLSS-t és a Frame Gen-t, akkor annak azért akkor is ott van a "4K"+"120fps".
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.