Heavy Rain - befutott a PC-s trailer

  • Írta: sirdani
  • 2019. május 29.
  • Videó
Közel sem indult hibátlanul a Quantic Dream és az Epic együttműködése, az elsőként érkező Heavy Rain-demó hibásan látta meg a napvilágot. A problémát időközben javították, most pedig egy új előzetest is kaptunk.

Mint arról korábban mi is írtunk, a Denuvo Anti-Tamperrel védett Heavy Rain-demó ugyan problémásan indult, de mostanra orvosolták a hibákat. Reméljük, a végleges verzió kapcsán nem ütközünk majd hasonló problémákba.

A PC-s megjelenés dátumához közeledve időközben kaptunk egy vadonatúj előzetest is, melyen remek formában csodálhatjuk meg a PlayStation 3-ra eredetileg 2010-ben kiadott alkotást. A látványt illetően amúgy eléggé nagy előrelépésre számíthatunk, mivel megfelelő hardveres felszereltséggel akár 4K-s felbontás és 60 fps társaságában is futtathatjuk majd a játékot.

A június 24-én rajtoló Heavy Rain egyébként közel sem az egyetlen Quantic Dream-játék, mely a PlayStation-exkluzivitás után PC-re látogat; június 27-től jön a Beyond: Two Souls, amit némileg később a Detroit: Become Human követ. Mindhárom játékot az Epic Games Store felületéről szerezhetjük be, és egyébként célszerű sietni, mivel június 13-ig az Epic Mega Sale akció keretein belül mindegyik címet az eredeti árhoz képest 10 euróval olcsóbban szerezhetjük be.

67.
atedolgod
#64: Rendben, értem. Akkor maradjunk annyiban, hogy amikor még én játszottam a fahrenheit -el, akkor olyan volt, amilyennek leírtam. Ha ennél több is volt a játékban, akkor bizonyára elkerülte a figyelmemet...
66.
Ooorky
#61: Szomorú dolog az autizmus :-(
64.
atroll1
#58: Nem arról akarunk meggyőzni, hogy kurva jó és tetszenie kell neked, hanem arról, hogy hülyeséget beszélsz!
Amúgy ja, a BTS-t is kb. az elején kapcsoltad ki, de tudod mit: azzal kapcsolatban még adom is, hogy igazad van, a Beyond-nál nekem sem igazán tetszett, hogy limitált volt a gameplay. De te úgy általában a QD játékokról beszéltél, ami ebben a formában egy nettó faszság.
A HR-rel kapcsolatban megkockáztatom, hogy még a demo-val is jobban betekintést nyersz a játékba, mint azzal, hogy a játék első 20 percét megnézed. Igen, az elején QTE-QTE hátán van (az egyébként akkoriban még indokolt is volt, nem volt jellemző ez a kontroller rángatós megoldás, egy tutorialnak meg ugye az lenne a szerepe, hogy belerázódj a játékba)
De az nettó hülyeség, hogy a játékot csak a QTE tegye ki! Vannak beszélgetős részek, nyomozós részek és ha nem beszélsz valakivel vagy nem találsz meg egy nyomot, akkor nem fogod tudni megoldani a bűntényt.
A Detroit-ra meg ez hatványozottan igaz
Szóval az tök okés, hogy nem jönnek be a QD játékok, de baromságokat ne mondj már.
63.
Kawada
#61: Age of Empires 1 és 2??? Végre lehetőséged lesz 25 éves játékokkal játszani 2 dollárért!!! OMG!!!!

https://coub.com/view/1jrxyi
62.
Kawada
#59: Amiért a "kötekedés van" feléd az nem azért van, mert Ultimate szerint nem branching pathek vannak, hanem mert eléggé elbagatellizálod a lehetőségek számát és jelentőségét. :)
Egy játéknál örülönk ha van 2-3 befejezés. A Heavy Rainben pl. karakterenként van 4-5 bfejezés. Komplett történeti szálak esnek ki, ha úgy alakul épp. Ez nem újdonság persze, a Mass Effectben is lehet ilyen kimenetele egyes döntéseidnek, de azért ez nem egy szokványos dolog. A Heavy Rain pedig konkrétan olyan kibaszott nyomasztó, hogy az a komplett szórakoztatóiparban igencsak egyedi és bátor.
Nyilván különbözőek vagyunk. Ha nem fog meg az eleje, nem tudsz azonosulni a karakterekkel, akkor nem sanyi... Az, hogy zuhanyzol, fikázol, kimehetsz játszani a gyerekeiddel a kertbe, vagy leszarhatod őket és dolgozol, ezek dramaturg elemek, amik az azonosulást segíik. Nyilván ha te egyáltalán nem vagy erre vevő, akkor nálad ez nem fog működni. A QD játékai sok esetben piszkálnak olyan témákat, amiket játékok nem szoktak. És egy olyan műfaj, ami azt is eredményezi, hogy olyanok is játszák, akik életükben más játékkal nem játszottak, csak a QD cuccaival. a QTE ezeket is hivatott szolgálni. Illetve sok esetben lényegesen dinamikusabb akciót lehet megmutatni, olyan filmekből ismerős beállításokban, amiket full control esetén nem lehet elérni. Egyébként számomra nagyon frusztráló dolog a qte. Annyira, hogy amikor feszült pillanatok vannak, számomra fokozza a feszültséget. Más miatt szueretünk egy Mass Effectet, egy Doomot és egy Detroitot. Egyik sem lesz jobb vagy rosszabb mint a másik. Más nagyon. a Quantic Dreams a maga kategóriájában olyan mint a Rockstar vagy a CDPR. Ha azt mondod, hogy szarok, és a QTE a lényege az egésznek, az teljesen arról árulkodik, hogy kerüld el nagyon messzire ezeket. Mert a lényegük a történet és az érzelmi hullámvasút, illetve ezek kiszámíthatatlansága. Illetve a dilemmák, amikkel az ember szembe tudja magát találni. Kb. annyira fals, mintha azt mondanád a Mass Effectre mondjuk, hogy szar az egész és annyi a lényege, hogy menjél össze-vissza.
61.
crytek
Jön a pc-s kánaán!!!!

Xbox GamePass built for PC

"We will continue to add to the more than 20 Xbox Game Studios titles on Steam, starting with Gears 5 and all Age of Empires I, II & III: Definitive Editions. We know millions of PC gamers trust Steam as a great source to buy PC games and we’ve heard the feedback that PC gamers would like choice."

https://news.xbox.com/en-us/2019/05/30/microsoft-approach-to-pc-gaming/?ocid=XGP_soc_omc_xbo_tw_Photo_lrn_5.30.1
58.
atedolgod
#55: Oh... szóval nem olvastad vég amit írtam. 3 játékról is beszéltem.
55.
atroll1
#53: Wow, akkor majdnem eljutottál a tutorial végéig :O Így már értem hogyan tudtál egy ilyen átfogó, megalapozott véleményt mondani a játékról :D
53.
atedolgod
#51: Játszottam vele, természetesen nem végig, mert halálosan unalmas volt. A kertben játszani a kölykökkel, meg fel alá sétálni a házban, és - tadadadammm - qte mozdulatokat végig csinálni. Ha jól emlékszem még borotválkozni is kellett... a lufis keresgélős jelent után még körülbelül egy fél órát toltam, és bár a történet érdekelt volna, de a tálalás nem.
A fahrenheit -el annó ennél sokkal tovább jutottam, de azt is meguntam, és végül elolvastam a történetet..
A bts -el is játszottam, azt meg a budin ülős keresgetős jelenet után untam meg...
Szóval igen, tudom miről beszélek. És igen, unalmas volt. Értem én hogy ti mindenáron szeretnétek bebizonyítani hogy jó, és elfogadom hogy nektek jó. Én viszont nem élvezem a qte megoldásokat, és a mini feladatokat, amikből ezek felépülnek. Ennyi. Csak azt fogadjátok már el, hogy ezek a játékok tényleg ennyiről szólnak, és ne akarjátok megmagyarázni, hogy nem...
51.
delphijos
#49: " Most komolyan azt akarjátok beadni nekem, hogy tévedek, és a qd játékai nem azok, amik."

Senki se akar "beadni" semmit. Te "vádolod" a masikat azzal hogy bedől a marketing-nek, közben meg tök nyílvánvaló hogy 1 percet nem játszottál a HR-el ( lehet más QD játékkal sem, esetleg láttál videót a Fahrenheit-ről ) de Te TUDOD hogy ezek nem játékok, és csak QTE-van benne.... Az őskövület Dragon's Lair mondjuk olyan mint amit írtál.... Az meg hogy "Van egy véges számú kimenetele az adott történetnek" az minden játékra igaz..... sőt, a legtöbbnek csak 2. Vagy Game over, vagy az 1 darab vége. :D
50.
atroll1
#49: Mondjuk még mindig nem árultad el, hogy melyik QD játékkal játszottál. Csak a Fahrenheit?
49.
atedolgod
#47: Most komolyan azt akarjátok beadni nekem, hogy tévedek, és a qd játékai nem azok, amik. Ok... akkor biztos tévedek, és akciójátékok, vagy főzőszimulátorok.

Az rdr2 pedig nekem személy szerint egyáltalán nem tetszett, az első pár órát élveztem, de összességében egy hatalmas nagy csalódás. A tesztje alatt részletesen kifejtettem, hogy miért, így ezt itt most nem tenném meg újra.
47.
atroll1
#45: Jéézusom, de buta vagy :D
Melyik QD játékkal játszottál, hogy ilyen jól értesült vagy?
A RDR meg tényleg egy ócskaság a 97%-os metaátlagával, igazán lehetne 98 :D
35.
godach
LoooooL
Tényleg Pityu.
Itt, ahol ordas nagy hülyeséget írtál...
Tudod, ennél a posztnál ni' ahol vissza se mertél jönni:
https://m.gamekapocs.hu/hir/63089/hibasan_jelent_meg_a_heavy_rain_pc_s_demoja/kommentek#kommentek

Na itt várjuk a válaszod vagy az elnézéskérést a butaság miatt
23.
PS4jacksony
Korának Egyik leg hangulatosabb játéka volt.
Fortnite és Call of Duty fotelkatonák nem biztos , hogy rajongani fognak érte de ettől még aki szereti a történet alapú krimi játékokat annak kötelező vétel lesz mert egy gyöngyszem :)
19.
atedolgod
Nem gondoltam hogy így reagáltok majd a hozzászólásomra. Megpróbálom kicsit részletesebben kifejteni.
Először is, imádom a filmeket. (az amerikaiakat nem, de ez hosszú történet)
Másodszor, imádtam a régi kattogtatós kalandjátékokat. Volt egy érdekes történet, amit úgy ismerhettem meg, hogy ki kellett találnom miképpen pörgethetem tovább.
Szerettem a szerepjátékokat is, előbbihez hasonló okokból.

Az évek során mindig voltak új ötletek a játékiparban. Ilyen ötlet volt pl, hogy a ritmusjátékokból beemeljék az ütemes gomb csapkodást az akciójátékokba, hátha ott is tetszik majd az embereknek. Ebből lett a QTE, ahol egy egy jelenet közepette, a felvillanó gombokat kellett megnyomni időre. És most jön a lényeg. A Q.D. kipróbélta, hogy mi van akkor, ha egy játékból kiemeljük a játékot, és meghagyjuk a történetmesélő átvezetőket, azt pedig QTE elemekkel rakjuk tele, valamint néhány ponton adunk lehetőséget a történet apró módosítására. Ezt az egyveleget szokás "interaktív filmnek" nevezni, ami ebben az esetben nem teljesen igaz.

Azt hiszem ennyire érdemes csak belemennem ahhoz, hogy értsétek mit próbálok mondani.

Ha filmet akarok nézni, akkor nézek filmet. Ha jászani szeretnék, akkor pedig várnék bizonyos fokú interakciót. Nekem egyszerűen nem elég az, amit a QD ad. Mondhatjátok hogy a kalandjátékokban sincs sok interakció, de ez nem igaz. A legegyszerűbb pnc kalandjátékban is bőven több lehetőségem van, és szükséges hogy aktívan részt vegyek az eseményekben. Nem csak annyit kell tennem hogy nézem a filmet lógatott karral, majd ha véletlenül felvillan egy jelzés, akkor hirtelen felkapom a kontrollert és megnyomok egy gombot. Nem állítom hogy ez teljesen rossz, csak azt, hogy nekem kevés.

Hozzátenném még, hogy a qd utolsó játékával nem sokat foglalkoztam, mert amennyit láttam belőle, elfogott a gyanú, hogy olyasmit akarnak kihozni belőle hogy a "gépek is csak emberek, jogaik vannak, és fogadjuk el a másságot blabla". Szóval túl sok időt nem fecséreltem a témára. Persze ha a gameplay jó lenne, (már ha lenne egyáltalán gameplay.. :)) akkor talán valamivel többet is törődtem volna vele.

Ne érezzétek ezt támadásnak, nem az volt a célom. Ha akartok valami ellenpéldát, mondjuk a mostani generációból amit ismerhettek is, akkor ajánlom figyelmetekbe a yakuza sorozat bármelyik darabját. Elmesél egy komplex történetet, miközben tele van akcióval, és elfoglaltsággal. Ezek az elfoglaltságok nem olyanok hogy 657. alkalommal is menj el és hozz egy követ valahonnan, hanem jórészt önálló történetek, eseményszálak, aminek felkutatása, megismerése szórakoztató. Amíg pedig ezt teszed, bármikor betérhetsz pl egy játékterembe, ahol jól kidolgozott játékok várnak.
Az a játéksorozat mintapéldája annak, hogyan lehet a számtalan játékelemet úgy összekeverni, hogy az soha ne legyen a terhedre, viszont mindig szórakoztasson.

Millió példát hozhatnék, de már így is túl sokat írtam... szóval egyelőre ennyi. De még később szeretnék írni egy műfajról ide, amit lehet hogy nem is ismertek, de talán az áll a legközelebb a qd játékaihoz.
18.
kopic
Qrva eletbe hogy nem jon X-re! :/
Amugy Fahrenheit nem volt rossz, de a vegere nekem mar kezdett uncsi lenni...
16.
Kawada
#13: Sok ember fél döntést hozni. Felelősséget vállalni a tetteiért és szembesülni akár negatív következményekkel, ami egy rosszabb döntés eredménye. Ezekben a játékikban pedig elég sok nehéz döntést kell meghozni, kicsit olyan, mint a Trónok harca. Az ember fél kötődni a karakterekhez, mert bármikor történhet valami. Csak ezt könnyebb úgy elintézni, hogy "szar, nem is játék!", mint besismerni, hogy fosnak.
14.
Ooorky
#13: Nálam eléggé hullámvasút volt a játékaik végigjátszása, Detroit demo - Beyond - Heavy Rain - Detroit, után azt kell mondjam, ha nem a demo-val játszottam volna először akkor soha több esélyt nem adtam volna a cégnek, olyan szinten szar volt a Beyond: Two Souls, nem tudom miért kellett egy olyan témába belekezdeniük (szellemek, túlvilág), amit nem tudtak és nem is akartak kifejteni, mivel nem is lehet, amit a világ ezerféle vallása és azok írásai bizonyítanak.

(Legalja az volt, amikor megláttam a Navajo fejezetcímet és mondtam a páromnak, hogy tuti valami elbaszott indián ősös szellemidézős sztori lesz...)


Detroittal viszont nagyon betaláltak, igaz ott is futottam bele olyan opcióba amit rám kényszerített a játék (Markus-szal azonnal mentem volna kitekerni a kis köcsög nyakát), viszont első végigjátszásnál pl. lazán kimaradt a történet harmada mert tartottam magam a robotika törvényeihez (ameddig és amennyire lehetett).
13.
DeKor
Én úgy tudom, hogy a világon nagyon sokan szeretik ám a jó filmeket és a jó könyveket is. Pedig azokban nem befolyásolhatják a végkimenetelt.
Szóval aki az ilyen játékokat nem szereti, az valószínűleg bekorlátozza magában a játék fogalmát, és emiatt minden alkalommal csalódásként éli meg, ha például nem ragadhat fegyvert és nem kezdhet őrült ámokfutásba a városban. :)
Ahelyett, hogy azon keseregnénk, hogy mennyire ki van véve a kezünkből az irányítás ahhoz képest, hogy ez egy játék, örülhetnénk annak, hogy mennyire a kezünkbe van adva az irányítás ahhoz képest, hogy egy izgalmas és fordulatos film.
Akit az zavar, hogy ez nem játék, hát egye fene, akkor ne tekintsen rá játékként. Egy nagyon igényes szórakoztatóipari termék, amit a konzolunkon, vagy a számítógépünkön futtatunk.
11.
Aang
#1: Sose értettem az openworld game-ek miért jók. Azokkal kvázi nem játszani kell, csak hosszú 10 órákat mászkálni, és gyűjtögetni. Összességében nincs is igazán izgalmas, és értelmes cselekmény, ha a játék egészét nézzük. Hiszen ha van 100 óra játékidő, akkor a valódi gameplay, kb ha 4 óra! Az emberek sétálási, és gyűjtögető hajlamaikat így kihasználni!
Viszont sokan szeretik ezt a receptet. Pedig elég lenne, kimenni az erdőbe mászkálni. És izgalmas, sztori központú, feszültséggel teli game-ekel játszani. Mint mondjuk a quantic dream címei.
8.
_Tappancs_
#1: Szerintem a kalandjátékokkal is bajban lehettél, mert pixel vadászat, csak kattingatni kell és olykor használni tárgyakat.... Ezek a játékok a történetről szólnak amit vagy te alakítasz a döntéseiddel, vagy te gördíted tovább a történetet a rejtély megoldásával, vagy tárgyak használatával. Én nem tudom ez miért olyan bonyolult sokaknak.Lazán belefér a játék kategóriába.
4.
crytek
#1: Ahogyan a tetrisnél is csak nyomkodod a gombokat...ez a játék. Nézed a történetet és te irányítod azt. Ha lassan és rosszul reagálsz gáz van.

Emlékszem anno a Fahrenheitnél az irodában a bogaras részen mennyit szenvedtem :)
3.
logic5
#1: Én is így voltam vele, de annyira jó a story, hogy teljesen rabul ejt. És várod, hogy mi fog történni. A Heavy Rain, még gyerekcipőben járt, de a BTS, Meg a Detroit már nagyon komoly.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...