Egyre több Xbox One-játék támogatja a 120 fps-t

  • Írta: Baloo
  • 2020. november 20.
  • Hardver
A visszafelé kompatibilitásnak és az új Xboxok erejének hála szépen bővül azon előző generációs játékoknak a száma, amelyek immáron akár 120 fps-sel is futtathatók az új konzolokon. De mi a helyzet a PlayStation 5-tel?

Múlt héten szépen csendben frissült az xboxos Call of Duty: Modern Warfare és a Warzone, amelyek Xbox Series X-en akár 120 fps-sel játszhatók - azonban PS5-ön maradt a 60 képkocka per másodperc. Hamarosan pedig a Rocket League is megkapja ugyanezt a frissítést Xbox Series X/S-en, viszont a Sony next-gen konzolja ismét csak kimarad a képfrissítés-tuningból.

A Psyonix nem szándékosan akar keresztbe tenni a PS5-tulajdonosoknak, csak elmondásuk szerint míg a Microsoft konzoljain egy apró frissítéssel megtudják oldani a fps-duplázást, addig a Sony oldalán egy natív portra lenne szükség ehhez.

Eurogamer ezek után gyorsan kikérte a Digital Foundry fejesének, Richard Leadbetternek a véleményét, aki elmondta, hogy a Microsoft már az Xbox One esetében is támogatta a VRR-t (Variable Refresh Rate), így megvoltak az alappillérek ahhoz, hogy a következő generációs konzoljaik rendesen kihasználják ezt a technológiát. Ezzel szemben a Sony egyelőre limitálja a 120 fps támogatását a PlayStation 5-ös címekre. Amennyiben tehát nem kapnak külön figyelmet a PS4-es játékok, azok maradnak az eredeti képfrissítésükön, még akkor is, ha a hardver ennél jóval többre is képes lenne.

13.
Gaboo77
Ez a konzol 4K dolog a klasszikus vicc formájában így hangzik:
A konzolunk szép grafikával, 4K felbontással és 120fps-sel is képes futni.
Ön ezen opciók közül kettőt választhat.
12.
Neotechtr
#10: Toltad az Alien Trilogy-t PSX-en? High Profile First Person Shooter. Attól nekem a mai napig garantált a hányós VR betegség még mnitoron is. John Carmack is nézett szembe ilyen problémákkal az új mindig egyre 3D-sebb játékai fejlesztése során. Hát az Alien Trilogy-sek garantáltan nem néztek ezzel szembe, csak kiadták a játékot.
11.
Neotechtr
#8: Azért mert elég is. Nincs baj azzal semmi, ha valakinek nem elég, de amúgy csak így simán kijelenthető, hogy elég. Egyik mobilteló kamera sem lett attól jobb, hogy ezer megapxel, ha 4 kamerával csinál egy minden körülmények közöttt gáz képet.
10.
Cole
25 után ebből sok embernek hányás lesz. :D
De viccet félre téve a 60 legyen a stabil, már az is nagy előrelépés lesz az előzőekhez képest mindegyik konzolon.
9.
Neotechtr
#5: Nyarlako mondta, hogy sok játékban kapcsolhatók már ezek az általam is gyűlölt effektek, pedig ő nem vesztegeti az idejét, hanem játszik, mint egy gamer - és konzolon. De teljesen egyetértek. Szerencsére az én platformomon alap az ilyesmi és nagy rinyálás meg path-ek vannak, ha nem lehet ezeket lelőni.

Én is abból a fajból vagyok, mint te. Kiszúrom a ködöt, kiszúrom a film grain-t, motion blur az agyamra megy, a chromatic meg konkrétan egy rák. Ezért jobban szeretem a pc-t, mert ott vannak általában menük és kiszedhetem azokat a dolgokat, amik mérhető hardver igény mellett csak rosszabbá teszik a képet.

MGS5-tel sem tudtam volna játszani, ha nem veszem vissza a DoF-et.
8.
Őrnagy
A TV-m csak 60-at tud. De nagyon elégnek tűnik.
7.
Oldman
Friss fps összehasonlítás: ( 3 játék esetében ) teszt
PS5 - Xbox X - Series S
https://youtu.be/LrOSAl7IXjY
6.
delphijos
#4: Én is annak a pártján lennék amúgy hogy 60 legyen, és ne mindenáron 120 a grafika kárára. De ha a 120 nem “kötelező” egy játékban engem nem zavar ha valami arra gerjed, és azon tolja.... csak én inkább maradok 60-on, ekkor multi ász nem vagyok hogy ezen múljon, de ne essen vissza a felbontás 1080-ra....
5.
Oldman
A 25 fps azoknak a játékosoknak megfelelő, akik állóképet bambulnak. Persze mikor van egy tömegjelenet, vagy éppen gyors a kameramozgás, akkor érdekes módon szinte szétesik a kép, az ember szeme meg könnybe lábad, a tarkónkban is enyhe nyomás tapasztalható. De jó nekik a 25 fps... Az ilyeneknek jogosítványt sem szabadna adni, hiszen a látásukkal komoly problémák vannak. Egyébként a motion blur meg a film grain effekteket/megoldásokat minden játék esetében opcionálissá kellene tenni. Persze nem úgy, mint a Snowrunner esetében, miszerint a megjelenés után 4-hónappal vált ez valóra egy frissítés segítségével.
4.
Neotechtr
Xbox-nál nagyon durván ráfeküdtek az fps-re. Tesztbekben is látszik, hogy minden áron fenntartja a konzol az fps-t. Az oké, hogy nem röccen a 60 egyszer sem soha, de a 120 sem. Aztán ilyenkor vannak azok, hogy alkalmanként Series S -en már csak 720p alapú a render. Na jó, mondjuk az az S. De legyünk őszinték: én akkor is a 60 fps mellett voltam, amikor valakiknek a 25 volt a normál, ami felett nem érzékel az emberi szem. Tudom, hogy a 120 még jobb, de annak az igazi hatását csak a tesztekkel kimutatható multis reakcióidős milliszekundumos videókból. Amikkel játszok, azokhoz nincs szükség ilyenre, hogy 120 fps, mert szerintem egy jó kis single player játék locked 60 fps-sel ugyan az, mint 120-szal.

De amúgy sem tudom, hogy mi ez a 120 fps mizéria, hiszen, mint tudjuk a képkocka lépcső nem a 120-ra, hanem a 144-re lépett pár éve.
3.
Kawada
#2: És a 4k-t kell még levegyék az elejéről...
2.
crytek
Ma a buszon halottam pont 2 srác beszélgetett: "CSomo game tudja már konzolon is a 4k 120 fps-t.. de kell hozzá HDMI KETTŐ PONT NULLA különben nem lesz ennyi..."
Nem akartam mondani nekik , hogy tegyétek még hozzá az az 1 tizedet és a 2.1-el már közel jártok :) :)
1.
Yanez
A stabil 60 legyen meg, a többi nem annyira számít.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...