Az utóbbi évekből talán a Watch Dogs első része volt a leghíresebb downgrade-, azaz minőségrombolás-áldozat, de nem szabad elfelejteni, hogy az E3-as bemutatók általában inkább csak a marketingrészét szolgálják az új játékoknak, mintsem a végső verzió prezentálásét. Emlékezzünk csak a Sony oldalán a Killzone 2 első videójára, vagy a microsoftos Halo 2 bemutatkozására.
Amikor a 2018-as gameplay előzetes lepörgött a szemünk előtt a The Last of Us: Part II-ból, akkor sokan kételkedve néztük, hogy ez nem lehet a végleges játék, hiszen az animációk már-már túl életszerűek. Most, hogy megjelent, a Digital Foundry szakavatott csapata fogta magát, és összehasonlította a végső produktumot az összes eddig megjelent előzetessel.
Érdekes eredményekre jutottak a mérések végén, ugyanis bár pár apróbb butítás érte a játékot, ennek ellenére a végeredmény néhol még így is szebb, mint az előzeteseken. Talán a leglátványosabb visszalépés a már említett közelharci animációkat érte, amelyek bár közel vannak az E3-as előzetesben látottakhoz, kicsit elmaradnak azoktól a játék végső verziójában. Persze ez is érthető, hiszen a reszponzív irányítás oltárán ennyit fel kellett a Naughty Dognak áldoznia.
Bárcsak ennyi butítás érne minden játékot, mint amennyi a The Last of Us: Part II-t érte! A játék egyébként garantáltan futni fog PS5-ön is, így még lesz alkalma bizonyítani az erősebb hardverrel megtámogatva is.
Talán a legnagyobb probléma,hogy a jelenlegi játékos társadalom egy része nem volt felkészülve erre a játékra.Mind IQ mind EQ terén.Nehéz pl egy Fortnitból belecsöppenni egy ilyenbe!
Talán bele szürkültünk a manapság érkező sablon,átlagos történetű játékok áradatába.Persze nem azt akarom mondani,hogy akinek nem tetszik az hülye,mert lehet valaki megérti és átérzi,de akkor sem tetszik.És ezzel nincs is semmi gond!
Én az emberek egy bizonyos részére értettem.
A másik nagy probléma,hogy végigjátszás nélkül ítélkeznek,erre itt az élő példa Ultimate barátunk,aki a legjobban köpködte a játékot a szivárgások után.
Én senkit nem akarok meggyőzni,hogy egy végigjátszás után tuti megváltozik valaki véleménye,de hogy valaki esélyt sem ad magának a szivárgások miatt az szerintem hülyeség.Más egy játékot végig nézni vagy,hogy te magad irányítod a karaktert.Teljesen más érzéseket ad a végigjátszás során.
A játék nem tökéletes vannak hibái,ahogy mindnek van.
Nekem volt két köteles bug,egyszer belement a falba máskor átsétáltam szellemként a kifeszített kötélen.vagy egy tárgyat felvettem (talán egy szobor volt) és ott marad és fogtam a nagy semmit.
Vagy az első rész Joel-Ellie párostól elmaradt az Ellie-Dina kettős.
(Bár ez még annyira nem is hiba)
Viszont a játék teknikailag nagyon rendben van,tartom a véleményem,hogy ennek a gyenge ps4-nek ezt nem kellene tudnia.És ez óriási dicséret a ND-nak,hogy ezt kitudták hozni belőle.
A grafika a látvány a közelharc,a vér és csonkítások,a fegyverek hangja,lövések szinte érezhető súlya a hangok a zene vagy a számomra legjobban szembe tűnőbb Motion Capture.Azok az arc mimikák azok az apró kis rezdülések nagyon jól megvoltak csinálva
A játék története nekem tetszett,a legjobban azért,hogy nem a sablont kaptunk és volt mersze a ND-nak meglépni azokat amiket megléptek.
Amiket más kiadó nemhogy nem mert volna,egy AAA játéknál,de még csak gondolatban sem jött volna elő nekik.
Egy érzelmi hullámvasút volt a játék,volt amikor örültem egy jelenetnek vagy csodálkoztam volt hogy mérges voltam volt hogy gyűlöltem.
A természettudományos rész volt számomra a legszebb és legjobb jelenet a játékban azon belül is az űrhajós rész.
Sok mindent lehetne még írni és boncolgatni Joel haláláról ami várható volt az új karakter Abbyről aki szerintem jó döntés volt belerakni és megismerni. A bosszúról az elengedésről,megbocsátásról és,hogy mi miért történet.Én most ebben nem mennék bele,mert nagyon de nagyon hosszú lenne és már másokat olvasva leírták,itt vagy máshol,hogy mi miért történt.
De mind mind nagyon tanulságos volt!
Nem mondom,hogy nem lehetett volna jobb történetet írni,mert lehetett volna,de Druckmanéktől ezt kaptuk és ezt el kell fogadni!
Szerintem egy játék akkor nagyon jó ha érzelmeket tud kiváltani a játékosokból és nálam ennél ez megtörtént.
Szerény véleményem szerint,ha másnak más a véleménye azt is elfogadom.
Jelenleg nálam minőségben a Naughty Dog magasan a legjobb játékfejlesztő csapat a játékiparban.
Max 2-3 akik közel állnak hozzájuk : csőjáték:Santa Monica , OW:Rockstar vagy a CD Projekt RED.
Várom a folytatást max 6-7 év múlva!
Ettől a részétől sem kell hasra esni, a sztori közepes semmi extra láttunk már pár filmet amiben a bosszú megnyilvánul gyilkolászás szinten.
Személy szerint pár baromság belekerült a játékba, pl. ahogy a kutyák elől bujkál Ellie elég nevetséges max azok eszik meg akik csak fényképen láttak kutyát.
A kraftolás elmegy de a fejlődés???? minek egy erősen sztoriorientált játékban a történet nem változik inkább az AI-t polírozták volna helyette.
Hiányoltam a morális döntéseket ami 0 a játékban ha lett volna akkor több befejezés is kihozható lett volna a történetből na mindegy is az pedig hogy mind ezt egy 20kilós kis csajjal az csak még viccesebbé teszi számomra az egészet.
Szerintem kb. olyan 7-8pont közé tenném nekem többet nem ér.
Az hogy megosztó lett köszönhető a készítőknek is "ha tetszik eszed ha nem akkor nem eszed" azt hiszem ezt meg is kapták a visszajelzésekben.
SPOILER!
SPOILER!
Tegyük tisztába az utolsó 2 órát. Én úgy értelmeztem a végét, főleg a vágások utalnak erre hogy, Ellie fő indítèka az a bosszú Joel gyilkosával szemben aki Abby, de tulajdon képp nem is Abbyre haragszik leginkább Ellie hanem saját magára azért ahogy elváltak az útjaik Joellel. Ez hajtja leginkább az egész történet során, ez ugrik neki be neki amikor leül este gitározni és ez indítja be újra Ellie bosszúvágyát amit elfolytott magában. Útnak is ered... Vágás!
Ellie megtalálja ugye bàr Abbyt és látja mi lett vele, ez valamelyest felejteti a bosszút nálla. Abby leszedi Lev-et és elindulnak a csónakokhoz hogy megszökjenek.
Ellie mikor beteszi a csónakba a cumóját, ràfog a sebére és meglátja a vérét abban a szent pillanatban és szituációban újra bevillan hogy miért is jött. Rá is veszi Abbyt egy kis fenyegetéssel hogy már pedig harcolni fog. Meg is indúl a fight. Ellie felül kerekedik és miközben folytogatja Abbyt beugrik egy újjab szösszenet amit késöbb meg is mutatnak és ennek a hatására hagyja elmenni Abbyt. Ahogy megy el Abby a csónakkal be is vágják az utolsó beszélgetésüket Joel-el amiben kiderül az hogy ha nem is mondta ki Ellie teljes mértékben hogy "megbocsájt" de benne van a hajlam és szeretné ha így lenne ami meg is ingatta Joelt egy pillanatra. Végtére is ez az a momentum ami áttöri a gátat és amitől el tudja engedni Joelt végleg.
Itt még hozzá tenném hogy sokat lehetne itt még filozofálni arról hogy is jutottunk el idáig történet ügyileg de felesleges és hosszú lenne a kifejtése. Ez a kis monológom is Elliet öleli fel annak is csak egy részletét, lènyegét.
Sajnos ezután máshogyan nézek már a játékokra.
Csúnyán fogalmazva ehhez képest bugyutának tűnik a többi.
Nehéz ezt kifejteni oldalakat lehetne róla írni, hogy miért.
Aki szereti a külső nénezetes videójátékokat szerezze be mert ez egy élmény szó szerint. Magasan edzett ingerküszöböt is megrenget!
Annyit kihagytam hogy igen pont ezért ilyen megosztott a játék sztorijáról sokak véleménye mert nem tudsz beleszólni a jó és rossz döntések menetébe, főleg hogy többségben vannak a rossz döntések.
A TLOU meg egy történetet mesél el amibe nincs beleszólásod csak figyelemmel kisérheted a jó és rossz döntéseket és azok következményeit.
Nagyon sok ilyen játék van, mégsem megosztók... .
"És pont ezért is ilyen realisztikus. És pont ezét ilyen zseniális a szememben."
......
Esetleg lehet számítani valami saját gyártású cikkre is majd, vagy csak ennyi a feladat? :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.