Megvan a nagy év végi szavazás győztese

  • Írta: fojesz
  • 2011. január 10.
  • Hír
Lezárult a Gamekapocs tavaly év végi szavazása, amelyben arról kérdeztünk Titeket, hogy melyek voltak a 2010-es év legjobb játékai. A kategóriák győzteseit már ismeritek, míg a legeslegjobb címre egy második forduló keretében voksolhattatok - a Gamekapocs olvasók szerint az év játéka nem más, mint a...

MASS EFFECT 2

Míg a legtöbb a cím között meglehetősen szoros eredmény alakult ki (nagyon kajáltátok az úgy Call of Duty-t, az Assassin's Creedet és a God of Wart is), a Bioware szerepjátéka közel 15 százalékkel több voksot kapott, mint a második forduló többi résztvevője. Mi abszolút fejet hajtunk a döntés előtt, a Gamekapocs stábja is imádja a címet. A Bioware-nek ezúton is gratulálunk, nektek pedig köszönjük a részvételt!

A szabályok egyszerűek voltak: kiválogattuk a tavalyi játékfelhozatal legjobb címeit (a mérlegelésben a kritikusok és a játékosok visszajelzései segítettek bennünket), összeállítottunk belőle egy listát, majd megadtuk Nektek a lehetőséget, hogy válasszátok ki közülük azokat, amelyek megérdemlik az Év Játéka megtisztelő címet. Lássuk a legjobbakat!

Az év legjobb akciójátéka

Első kategóriánk győztese az Assassin's Creed: Brotherhood lett. Nem is csodáljuk: bár a Brotherhood funkcionalitását tekintve csak kiegészíti a második rész történéseit, Ezio római kalandjai legalább annyi izgalmat és változatosságot hoztak, mint az előző játékok - az újdonságokról, így például a multiplayer módról már nem is beszélve.

 

 

A kategória második helyezettje a Red Dead Redemption, míg a harmadik a God of War III lett.

Az év legjobb FPS-e

Az év legjobb FPS-e a Call of Duty: Black Ops lett. Bár az Infinity Ward körüli botrányok kapcsán sokan temetni kezdték a szériát, a rajongók legnagyobb szerencséjére a Treyarch éppen most hozta leginkább a formáját: a Black Ops tökéletesen hozza az elvárt minőséget, látványos jelenetekből nincs hiány, és a történetmesélés is egyedülálló a széria történelmében.

 

 

A kategória második helyezettje a Battlefield: Bad Company 2, míg a harmadik a Halo: Reach lett.

Az év versenyjátéka

A legjobb versenyjáték címét a Need for Speed: Hot Pursuit érdemelte ki. Ezek szerint Nektek is bejött a fejlesztőváltás, s főleg, hogy a fejlesztőcsapat, akire váltottak, a Burnout-sorozatot is jegyző Criterion Games volt. A Hot Pursuit anno a Need for Speed egyik legjobb része volt, ezért féltünk picit a cím felelevenítésétől, ám szerencsére nem kellett csalódnunk.

 

 

A kategória második helyezettje a Gran Turismo 5, míg a harmadik az F1 2010 lett.

Az év sportjátéka

A sportjátékok közül a FIFA 11 volt a legjobb tavaly. Az EA Sports munkájára ezúttal tényleg nem panaszkodhatunk: a konzolos verziókat még tovább finomították, játszhatunk 22 fős meccseket, lehetünk kapusok, és alighanem az is sokat nyomott a latba, hogy a PC-s játék végre megkapta a next-gen motort.

 

 

A kategória második helyezettje a Pro Evolution Soccer 2011, míg a harmadik az NBA 2K11 lett.

Az év stratégiai játéka

Hosszas várakozás után megjelent, s Ti azonnal beszavaztátok a legjobbak közé: igen, a stratégiák kategóriáját a Starcraft II: Wings of Liberty vitte el. Bár a nyáron érkezett játék csak a folytatás első felvonása, tartalomban így is tökéletesen megállja a helyét, hangulatra pedig tényleg nehéz hozzáfoghatót találni.

 

 

A kategória második helyezettje a konzolos The Sims 3, míg a harmadik a R.U.S.E. lett.

Az év szerepjátéka

Az év szerepjátéka a Mass Effect 2 lett, a Bioware zseniális címének még zseniálisabb folytatása mondhatni a legnagyobbat tarolta a mezőnyben, ami azt jelenti: számotokra szinte egyértelmű volt, hogy ez a játék díjat érdemel. Szerencsére a történet nem ért véget: januárban jön a PS3-as verzió, az év végén pedig a harmadik rész - te jó ég, mi vár még ránk?

 

 

A kategória második helyezettje a Fable III, míg a harmadik a Fallout: New Vegas lett.

Az év MMO-ja

Az év MMO-ja kategóriájának nyertesét nem nehéz megtippelni: a World of Warcraft: Catacylsm lett a műfaj legjobbja, ami azt illeti, teljesen megérdemelten. A Blizzard merész dolgot vállalt be, mikor úgy döntött, hogy szó szerint felperzseli a játék évek óta ismert világát, hogy az decemberben teljesen átalakulva, két új fajjal és temérdek újdonsággal térhessen vissza.

 

 

A kategória második helyezettje a Need for Speed World, míg a harmadik a LEGO Universe lett.

Az év zenés játéka

Bár idén rendkívül átalakult a kategória (gondoljunk csak például az újgenerációs táncjátékok bemutatkozására), úgy látszik, Ti még nem tudtok elszakadni az alfától, ami egyáltalán nem baj: a Guitar Hero: Warriors of Rock nem ígért vad újdonságokat, ehelyett az igazi rock & roll fílinget próbálta meg visszacsempészni a ritmusjátékok világába. Az eredmény? Brutális soundtrack és olyan történet, mintha valamelyik metállemez borítója elevenedne meg.

 

 

A kategória második helyezettje a DJ Hero 2, míg a harmadik a Rock Band 3 lett.

Az év legjobb adaptációja

Úgy döntöttünk, idén nem hígítjuk a felhozatalt az adaptációkkal felhozatalával, és milyen jól tettük! A Star Wars: The Force Unleashed II talán csalódás volt az első rész után, ebben a mezőnyben viszont megállja a helyét. A játékosokat döbbenetes jelenetek várták, és itt-ott technikai értelemben is fejlődött a játék.

 

 

A kategória második helyezettje az Aliens vs. Predator, míg a harmadik a James Bond 007: Blood Stone lett.

Az év legjobb letölthető játéka

A letölthető játékok nagyobb népszerűségnek örvendenek, mint valaha, ami nem véletlen, ha olyan zseniális játékokat kapunk, mint a Worms 2: Armageddon, illetve a Worms: Reloaded. Bár két külön címről és megjelenésről van szó, mi mégis együtt indítottuk a versenyzőket, elvégre gyakorlatilag ugyanazon játék két verzióját kaptuk meg. Az igazi Worms-hangulat és játékmenet visszatért, és jobb formában van, mint valaha!

 

 

A kategória második helyezettje a Lara Croft and the Guardian of Light, míg a harmadik a LIMBO lett.

Az év kiegészítője

Bár többen tiltakoztak ellene, hogy itt indulhasson, de attól még tény: bármennyire is, fergetegesen sikerült a World of Warcraft: Cataclysm, lényegében mégiscsak egy kiegészítő - a divattal (ami egyébként néhány fejlesztőnek igazi mentőöv) ellentétben mégcsak nem is futtatható önmagában. A Cataclysm ezzel már díjat tudhat magáénak, nem is alaptalanul.

 

 

A kategória második helyezettje a Dragon Age: Origins - Awakening, míg a harmadik az ArmA II: Operation Arrowhead lett.

Az év DLC-je

Ahogy korábban a GTA IV, úgy a Rockstar új vadnyugati játéka is meglehetősen komoly DLC-ket kapott: a szavazataitok alapján mindegyik közül a Red Dead Redemption: Undead Nightmare volt a legjobb. Lássuk be: egy western játékhoz nem éppen olyan kiegészítőt vártunk, amelyben a játék világát ellepik a zombik, s minden kifordul magából, de talán pont ezért volt olyan jó ez a DLC!

 

 

A kategória második helyezettje a Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker, míg a harmadik a Battlefield: Bad Company 2 - Vietnam lett.

Az év legjobb PC-játéka

Bár nagy volt a verseny - és mily véletlen, pont a Blizzard-játékok között -, a legjobb PC-s játék címét végül a Starcraft II: Wings of Liberty vitte el, ezzel az év másik Blizzard-címe is duplázhatott. Úgy látszik, kifizetődő, ha egy fejlesztőcég görcsösen ragaszkodik egy platformhoz, hiszen ezt a játékosok is meghálálják majd.

 

 

A kategória második helyezettje a World of Warcraft: Cataclysm, míg a harmadik a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat lett.

Az év legjobb PS3-játéka

A PS3-exkluzívok mezőnye erős volt tavaly, a számotokra viszont mégis egyértelmű volt a döntés: a God of War III lett a platform legjobbja. Jóllehet Kratos kalandjai véget értek, a fejlesztők megígérték, hogy a God of War-sorozat még vissza fog térni. Remélhetőleg nem a harmadik rész volt az egyetlen PS3-as epizód.

 

 

A kategória második helyezettje a Gran Turismo 5, míg a harmadik a Heavy Rain lett.

Az év legjobb Xbox 360-játéka

Ebben a kategóriában óriási volt a verseny, a győztes alig pár tíz szavazattal tudott győzni (ami több ezer résztvevőnél viszonylag szoros küzdelemnek tekinthető), de végül is ő lett a legjobb: az év Xbox 360-exkluzív címe az Alan Wake. A játékra régóta vártunk, sajnos üzletileg nem is szerepelt túl jól, azonban ez mit sem von le a zsenialitásából. Imádjuk.

 

 

A kategória második helyezettje a Halo: Reach, míg a harmadik a Fable III lett.

Az év legjobb Wii-játéka

Az év legjobb játéka nem meglepő módon a Super Mario Galaxy 2 lett. A játék tökéletesen megállná a helyét bármelyik multiplatform cím mellett, s látványra sem csúnya, noha a Nintendo még mindig nem technikai úton akarja lekenyerezni a játékosokat: ők a vegytiszta játékélményt ígérik, és azt maradéktalanul be is tartják.

 

 

A kategória második helyezettje a GoldenEye 007, míg a harmadik a Donkey Kong Country Returns lesz.

Az év legjobb kézikonzolos játéka

Ha úgy vesszük, a God of War is duplázott, igaz, két külön címmel: a legjobb kézikonzolos játék a God of War: Ghost of Sparta lett. A játék még mindig a PSP egyik legszebb címe, emellett játékélményben és történetben is hozza az elvárt színvonalat.

 

 

A kategória második helyezettje a Metal Gear Solid: Peace Walker, míg a harmadik a Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem lett.

Az év legjobb multiplatform játéka

Talán ez volt az egyik legnehezebb kategória, hiszen ide fért el a legtöbb nagyágyú, de mondhatjuk, jól vizsgáztatok, csupa olyan cím került az élbolyba, akik egyébként is győztek már valahol. A legjobb a Call of Duty: Black Ops lett, de ezen nem is lepődtünk meg: a Treyarch FPS-e minden lehetséges rekordot beállított az iparban, miért pont a GK szavazásán ne győzhetne?

 

 

A kategória második helyezettje az Assassin's Creed: Brotherhood, míg a harmadik a Mass Effect 2 lett.

Az év platformja

Az utolsó, s egyben talán a legérdekesebb kategória következik, ebből ugyanis az is kiderül, milyen arányban képviselik az egyes platformokat a GK olvasói - józan paraszti ésszel gondolkodva ugyanis eldönthető: a legtöbben nyilván odavoksolnak, amelyik platformon ők játszanak. Nálunk minden mozgásérzékelős kütyü dacára  a PC aratott, ami tulajdonképpen várható volt, hiszen itthon még mindig több a számítógépes játékos. A kategória második helyezettje az Xbox 360, míg a harmadik a PlayStation 3 lett.

198.
Niko22
Szerintem tök jó hogy a World of Warcraft: Catacylsm lett az év MMO-ja. Totál megérdemelte :D
197.
Kriszg
a God of War III nagyon megérdemli ... de szerintem az egész év összes kikerült játéka top 3-ban is ottvan ... legalábbis nálam biztos.
196.
mnmn1
#195: melyik a Napoleon??
195.
Golycy
szerintem a total war jatekok eleg jok voltak
194.
Hofi3
#193: Én se értek vele egyet (nem hatott az újdonság erejével, mint anno az első rész), de 2010-ben nem volt egy normális startégia. A legjobb az SC 2 volt.
193.
Golycy
Szerintem is megérdemelte a Mass Effect 2
De amit a leg jobb strategia jateknak szavaztak azal nem ertek egyet.
192.
szerver
#160:tisztára igazad van
190.
drakecsaj
#168: Ennyi :)) Végre valaki egyetért ebben!
- megjegyzem van Castlevania fanclub itt, ha van kedved csatlakozz ;) -
189.
wigyory
Na, ez van! Az nyert amire én is voksoltam-de van olyan is amiben nem értek egyet.
De ez a saját véleményem!
188.
princeps27
#172: nekem a 2 együtt 32 óra volt de az 1ben nem nagyon foglalkoztam a mellékküldetésekkel
187.
Hardy
Mass Effect 2 grt a győztesnek :D
186.
XDannyL
Én is a Mass Effect 2-re szavaztam :)))
Nálam az elsődleges szempont egy játékban nem a nehézségi szint, vagy a grafika, hanem hogy mennyire tud magával ragadni a játék sztorija. Ebből a szempontból a Mass Effect-nél jobb játékkal még életemben nem játszottam. Most kezdtem el az első részt az elejéről és majd importálom a karaktert a másodikba :P (Például ennek a lehetőségnek is köszönhetően érdemelte ki az első helyet)
185.
Hat ez egy igen érdekes kérdés és sajnos minősíti is úgy uszkve a játékipart és a játékosokat is nagy mértékben (hamburger zabálók szintjére süllyedt a játékipar, bár ez nem újdonság - sajnos -).
Előre bocsájtom, a ME1-2 szerintem is az egyik legjobb AKCIÓ játék, most toltam ki ötödször az elsőt, importáltam át a karakterem az kettőbe és annak immár hatodjára a vége felé járok.

Mégis, pár észrevételem azért lenne:

-Bármennyire is annak titulálják és szeretném annak hinni, a semmiképp _NEM_ RPG ! Így mint kategória nyertes, szomorkodva gondolok a bevezetőkben írtakra... Ez egy sima TPS-AKCIÓ játék, (kamu) szerepjáték beütésekkel, de attól még nem lesz RPG (ez így az év vicce !).

-Lineáris ? Az! Karakterfejlődés ? Valójában felesleges, hiszen a játék végig balanszos, vagyis egy sima metch lelövése a legelején pont ugyanannyi erőfeszítésbe kerül, mint a végén 40-es szint közelében. Persze nem véletlen, ezt a technikát szinte minden progi alkalmazza ez teszi folyamatossá a kihívást, viszont pont ettől válik felemássá a dolog, hisz a végére olyan szuper-herók vagyunk aki ha csak ránéz valakire annak szívrohamot kellene kapnia, akkor senki (még annyian) sem játszaná végig. :)))

-Szabadság? Tulajdonképpen olyan lineáris mint a bot. Igen eldönthetem, hogy melyik karaktert milyen sorrendben szervezem be (a pálya onnantól teljesen egyenes, scriptelt végig az egész), de amint az első három megvan adja a kötelező küldetést, majd újabb három és újabb kötelező küldetés. Döntéseknek, párbeszédeknek nincs jelentősége, akár full renegát akár példakép módon játszunk az eredmény 90%-ban ugyanaz. Sőt ami a legviccesebb, hogy ha átmented a karaktered akkor egy csomó döntést egyszerűen figyelembe sem vesz a program, annyira nincs jelentősége. Pl: Vermáron kinyírt aszári doki, Oeker laborjában akkor is ott van ha fene fenét eszik is. A fő játékmenetre nincs hatással, de akkor is zavaró, mert csomó apró ilyen hülyeséggel a nagy szabadságérzést másodpercek alatt tiporják porba. Ugyanilyen, a mindegy mit mondok a vége ugyanaz a párbeszédnek felsorolhatatlan sokasága. Pl. Bakát nem lehet otthagyni / kinyírni (krogans must die! :). Vagy: Zaleed faszkodása után shepard látszólag bekeményít, de hamar visszatáncol, kinyírni pedig nem lehet a köcsögöt és utána menteni a munkásokat. Kötelező döntések sora... Sokszor agyrém az is, hogy egy balfék ügyefogyottól megijed szintén kötelezően a karakter. Pl. Ariát úgy vágnám nyakon, hogy 30-at reccsen a gerince, mire a lökés a talpáig ér. Könyörgöm, előtte egy mátriárkát és 5-10 fős aszári kommandós bagázsát vágtuk pofán, akkor egy ilyen takonypóc ne ugráljon már ! Akkor lenne ez valóban RPG ha pl. Aria kinyírása után nézhetnénk, hogy mire jut a Kék-napok a Véres-falkával szemben és menne a hatalmi harc. Vagy pl. a megtalált infó, hogy Garrus (arkangyal) után Aria a következő akinek nekimennek az omega rivális bandái, nem kézbesítése sem hoz változást. Ja, hogy kinyírtuk az összeset, na de könyörgöm ha egyszer muszáj volt, mert így volt scriptelve !!! Nesze neked szabadság!

-Ráadásul a kettő sokkal inkább _csak_ akció játék, mint az első volt... Félő a három még fapadabb lesz, de ettől még akció/tps-nek az év játéka, csak épp semmi köze a szerepjátékokhoz úgy uszkve (szóval ez így csúnya vicc).
184.
Hofi3
MASS EFFECT 2: Végre egy olyan játék győzött, amelyik megérdemli !!!
Tökéletes Bioware!
183.
Sheodon
#173: Először is, köszönöm az értelmes kommentet. Nem, ebben semmi szurkálódás nincsen, végre valaki, aki leírt részletesen rengeteg mindent, és vette a fáradtságot, hogy egy hosszú kommentárt írjon.

Valóban, a Mass Effect meg az Oblivion között ég és föld a különbség. A Mass Effectben valóban a történet-orientáltság az, ami színesíti, az, hogy egy történetnek lehet részese az ember, de kérdem én: azzal hány órát tölt el az ember? Az Oblivion az, ami talán a legjobban hasonlít az asztali szerepjátékra, mert bár a fő küldetésszálnak valóban nulla a mondanivalója, a mellékküldetésekkel, de főleg a modokkal az ember több óra hosszán át elvan, és szinte már ő maga írja a történetet, ami egy teljesen más élmény, mint egy már kész történetnek a részesévé válni. Az sokkal inkább RPG rajongóknak készült, főleg azoknak, akik az asztali szerepjátékon nőttek föl, mert gyakorlatilag ez áll hozzá a legközelebb - még ha nagyon egyedül is érzi magát az ember (az más kérdés, hogy ugye modokkal mennyi mindent hozzá lehet adni: új helyszínek, új kasztok, szinte te magad írhatod a történeted az RPG modokkal, új NPC-k akik segítenek, stb.).

És még egyszer elnézést, ha esetleg elvetettem volna a sulykot. Nem állt szándékomban, csak van egyfajta stílusom, ami amolyan durva humor.
182.
gorezalan
2011re is kb ez lesz az allas :P csak nem Mass Effect 2 hanem 3 :DD
181.
fojesz
#177: Te meg lassíthatnál picit.
179.
sunstreaker
Én pont azért nem játszok a Cod - al és társaival, mert a játékban kb semmi történet nincs, kapcsolatokat éppen hogy nem lehet kialakítani, egymagad vagy, nem tudsz segítséget kérni (ME1-2), és annyiból áll a játék h mész lősz lősz mész mész lősz, és vége a játéknak, kérdezem én ebbe mi a jó? az egész game - et 3-4 óra alatt kijátszod.. Mikor már kezdenél belemelegedni, vége..
178.
bledzer
# 121 ,,Gratulálok a Mass Effectnek, és azoknak a szavazóknak, akik sikeresen megválasztották ezt a trágyadombot,, =)) :)) =)) Hát ez nagyon jó, bár nem meglepő.. Sajnos vannak emberek akik azzal próbálják meg növelni az arcuk, hogy lenézik a legjobbat.
177.
Pukhi-zik
#167: ne okoskodj hülye gyerek. NEM te döntöd el, tetszik nem tetszik. menjel wowozni.
176.
p020
Én is egyetértek az eredménnyel, Űrpockot mindenkinek :D
175.
KiCsi MexXiS
szép kis eredmények ezek: )
174.
fomar
Áhá szóval így !!! Szóval a mai fiatalság szerint a jó grafika meg az effektek kiválthatják a tartalmat meg a játékidőt :(
Az SW Unleashed 2 hogy kaphatott egyáltalán a 0 nál jobb helyezést??!! Csak hozzá érsz a kontrólerhez és már ki is játszottad.(am a többi helyezéssel egyetértek)
173.
Giggsy
#158: A gond nem az volt, hogy elmondtad: neked nem tetszik a Mass Effect 2. Az egy szubjektív dolog és ha csak ennyit tettél volna, senki nem ripakodik rád. Csakhogy a véleményedet bicskanyitogató stílusban közölted, lehülyézted a rajongóit (magyarán mondva a játékot kipróbáló emberek cirka 70-80%-át) és utána olyan okoskodással megfejelt ámokfutásba kezdtél, hogy jóérzésű ember nem tudott nem reagálni rá. Rohadtul nem igaz, hogy kulturáltan írtad le a véleményed.

Először is mi az, hogy a Mass Effect-ben nincsenek jó karakterek? NEKED lehet, hogy nem szimpatikusak, de attól még nem lesznek rosszak. Mind saját különálló egyéniség, más jellemvonásokkal, motivációval és jól kitalált, kerek, nem kizárólag ezerszer elhasznált klisékből felépített háttértörténettel. Innentől kezdve már abszolút egyéni vélemény, hogy tetszenek-e.
A másik: ahogy látom, te azt hiányolod, hogy a ME nem egy open world játék. Nem az, valóban. Soha nem is tervezték, hogy az legyen. A ME történetorientált játék. Pont. Soha nem is állították, hogy más. Jelenleg egy ilyen történetorientált játékot lehetetlen open world környezetbe tenni, mert nem térülne meg, a bele fektetett energia. És igen, valóban nem igazán van sok alakítási lehetőségünk a sztorin, de tudod ez inkább csak a realitását növeli. A játék története belevisz egy háború közepébe és bizony lepődj meg, egy háború nem arról szól, hogy azt teszel és akkor amit és amikor csak szeretnél. Jössz itt a Morrowind-del és az Oblivionnal, amik valóban kiváló játékok (száz óra felett tettem beléjük) de történeti szempontból bakfitty mindkettő a ME-hez képest (mindkettőt a temérdek mellékküldetés és a milliónyi mod viszi el a hátán, a főszál szinte kutyagumit sem ér). Sőt, ha már jöttél itt a karakterekkel, hát ha valahol nem találsz értékelhető karaktert, akkor azok pont ezek. Emberi kapcsolatok kiépítésére alig van lehetőséged (és most nem a ME románc lehetőségéről beszélek, hanem úgy általában mindenféle emberek közötti kapcsolatról) igaz, hogy egy hatalmas világban jársz, de teljesen egymagad. Persze ismersz embereket a városban, a céhedben, stb, de az azért nem ugyanaz. Nincs velük igazi interakciód. Mint már említettem: open world játék, nem lehet úgy kidolgozni, ezen részeit, ahogy teszik azt egy történetorientáltnál. És ismét mondom, nem szólom le a TES-okat, csak rámutatok, hogy nem rendelkeznek azokkal az erényekkel, amikkel a ME-ek igen és itt pont olyan erényekről beszélünk, amik a játékosok többségének fontosak. Tetszik vagy sem, a többség (tehát a NEM hardcore RPG fanok) számára lényegesebb a magával ragadó, érzelemgazdag sztori, a lehetőségeken belüli (tehát nem száz százalékos) döntési szabadság, a látvány és a kidolgozott karakterek, mint az, hogy a birodalom utolsó zegzugába is ellovagolhassunk, vagy úgy épp általában azt tehessünk meg amit akarunk. Én egyébként a ME féle megközelítést jobban kedvelem, márt bár tény, hogy kisebb a világ amiben járunk, mégis sokkal valódibbnak érzem azáltal, hogy van valós érzelmi töltete a sztorinak. A két megközelítés között a Witcher egyensúlyozik, egyébként nem is rosszul, azzal az egyetlen bajom az, hogy nem igazán kedvelem a főkaraktert (aki egyéniségén ugyebár tényleg szinte semmi alakítási lehetőségünk nincs)
Ami a saját karaktereddel kapcsolatos kérdést illeti megint csak hülyeséget írtál. Az, hogy te nem vagy képes kapcsolatot kialakítani a karaktereddel, teljességgel a te hibád. Mivel a figura egyéniségének kialakításában igen nagy szabadságot kaptál a készítőktől, ha nem tetszik a karaktered, akkor a hiba benned van. Gyakorlatilag ilyen szempontból a lehető legnagyobb szabadságot kapod, ennél nagyobbat csak egy asztali szerepjáték nyújthat (amit ugye valószínűleg még hosszú évekig nem fognak tudni utolérni karakterépítés és open world szempontból sem a videójátékok, de ez már egy más kérdés)
A karakterfejlődés: hát az bizony tényleg faék egyszerűségű, ezzel vitatkozni nem lehet. Széles közönséget céloztak meg, így ezt illetően kicsit visszább kellett venni. Nem mondom, hogy ez feltétlenül jó dolog, de nem is húznám le miatt a játékot.
Linearitás. Ami azt illeti a pályák kialakítása valóban lineáris kissé, de legalább nem válik monotonná, mivel a linearitás mellett is azért van bennük némi változatosság. Még mindig jobb, mintha a játékidő felét tökugyanolyan külejű, csak más alaprajzú barlangokban és csatornákban kellene töltenünk (amúgy miért olyan népszerűek az ilyen helyszínek az RPG készítők körében?) A harc puszta TPS, a kategóriájában nem rossz, ez megint csak olyan, hogy aki szereti a stílust annak tetszik, aki nem, annak nem. Egy űrben játszódó RPG-be nem is igazán lehetne másfajta harcrendszert ésszerűen beültetni. Legalábbis szerintem. Ráadásul a játékot jó RPG-hez méltón feldobták nem akció témájú, illetve akció, de nem TPS küldetésekkel, ami épp azt biztosította, hogy nem legyen monoton.

Zárszóként: tényleg nem baj, ha nem tetszik a Mass Effect. Nem kötelező szeretni. Nem vagyunk egyformák. De a vélemény kimondásának is megvan a maga módja és az nem az, hogy lehülyézel minden rajongót, főleg hogy utána te magad írsz böszme nagy hülyeségeket...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...