Ezek a játékok támogatják elsőként a DLSS 3-at

  • Írta: szlav
  • 2022. szeptember 21.
  • Hardver
Az NVIDIA RTX 40-szériás videokártyái a DLSS felbontásskálázási megoldásának legújabb iterációjával érkeznek. Megtudhattuk, hogy melyik címek támogatják elsőként ezt a technológiát.

Az NVIDIA a minap bemutatta az RTX 4080 és RTX 4090 néven sorszámozott újgenerációs videokártyáit. A nyers erő (és a kőkemény árazás) mellett azonban egy másik fontos tulajdonságra is felfigyelhettek az érdeklődők, a gyártó ugyanis leleplezte a DLSS supersampling-technológia harmadik iterációját.

A DLSS-rendszerek lényege, hogy a 4K felbontásra és ray tracingre edzett videokártyák a gépi tanulás rásegítésével skálázhatják fel az alacsonyabb pixelszámon renderelt képet. Ez a módszer marginális minőségvesztés mellett rendkívül sok erőforrást spórolhat meg a legkomolyabb vasat igénylő játékoknál. A skálázási opció legújabb, harmadik változatát sajnos kizárólag az októberben megjelenő RTX 40-es széria vásárlói élvezhetik majd, most azonban megtudtuk, hogy melyik játékokban kapcsolhatjuk be azt elsőként:

  • A Plague Tale: Requiem
  • Atomic Heart
  • Black Myth: Wukong
  • Bright Memory: Infinite
  • Chernobylite
  • Conqueror's Blade
  • Cyberpunk 2077
  • Dakar Rally
  • Deliver Us Mars
  • Destroy All Humans! 2 - Reprobed
  • Dying Light 2 Stay Human
  • F1 22
  • FIST: Forged In Shadow Torch
  • Hitman 3
  • Hogwarts Legacy
  • Icarus
  • Jurassic World Evolution 2
  • Justice
  • Loopmancer
  • Marauders
  • Microsoft Flight Simulator
  • Midnight Ghost Hunt
  • Mount & Blade II: Bannerlord
  • Naraka: Bladepoint
  • NVIDIA Omniverse
  • NVIDIA Racer RTX
  • PERISH
  • Portal
  • Ripout
  • Stalker 2: Heart of Chornobyl
  • Scathe
  • Sword and Fairy 7
  • Synced
  • The Lord of the Rings: Gollum
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • Throne And Liberty
  • Tower of Fantasy
  • Warhammer 40,000: Darktide


A fenti játéklista mellett érdemes megemlítenünk, hogy az új kártyák megjelenésével az Unreal Engine 4 és 5, a Unity, illetve a Frostbite Engine is támogatja majd a DLSS 3-at, vagyis a játékfejlesztőknek sem lesz különösebben nehéz dolguk, ha be szeretnék iktatni az újabb alkotásaikba az NVIDIA technológiáját.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...