Bionic Commando
Emlékeztek még az 1988-ban Gameboy-ra, Commodore 64-re és NES-re megjelent Bionic Commando-ra? A játék tavaly a Capcom Classics Collection Remixed PSP-s játékcsomagban is megjelent, úgyhogy nagy eséllyel még a fiatalabb játékosok is találkozhattak vele. Közel 20 év telt el az eredeti játék debütálása óta, és mint az lenni szokott, egyszer minden nagy címből készül feldolgozás. Hölgyeim és uraim, bemutatkozik az új Bionic Commando!
Naruto: Rise of a Ninja
A levelek közt megbúvó falucska egyik lakója: Uzumaki Naruto. Egy 12 éves fiúcska, akinek az az álma, hogy egy szép napon ő legyen a nindzsák igazi nagy harcosa, a hokage. Sajnos a srác nem valami nagy harcos eleinte, de barátai és kalandjaik által, hatalmas fejlődésre tesz szert, így talán elérheti egyszer célját is, hiszen ez minden álma. Álmát viszont azért szeretné teljesíteni, mert árva gyermekként nőtt föl, akit az emberek soha nem fogadtak be, sokszor pedig gyűlölték. Remélte, hogy egy magasabb nindzsa rang elérésével az emberek tisztelete, mellet kiérdemli barátságukat is, és végre észreveszik őt.
- Írta: Mast3rmind
- 11 komment
Prototype
Szar dolog, mikor az ember minden reményét elvesztve keresi az igazát, s minden az ellen van, hogy ez neki sikerüljön – a Prototype főhősének, Alex Mercernek esetében is pontosan ez a helyzet: egy állami összeesküvés áldozata, akit ráadásként a katonaság minden erejével üldöz. Alex nem tehet mást – öl.
Ninja Gaiden 2
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Last Ninja… Ugye sokan ismeritek már ezt a mesét? A legendás játéksorozat még a C64-es korszakban vívott ki magának legendás hírnevet és tartotta ezt meg három epizódon át. Aztán ki tudja miért, a Last Ninja 4 soha nem készült el.
Turning Point: Fall of Liberty
Manapság felkapottak az alternatív idősíkokban játszódó játékok - egy a sok közül a War Front: Turning Point, mely a magyar illetőségű Digital Reality stúdióban készült. Cikkünk alanyához hasonlóan ott is a második világháborúban alakulnak másképpen az események, így megváltoztatva a történelmet.
- Írta: Mast3rmind
- 9 komment
STALKER: Clear Sky
Ezúton szeretnék gratulálni minden vérbeli STALKER-rajongónak, amiért tűkön ülve, de kibírta azt a hat évet, míg a GSC FPS-e végre boltokba került. Kívánom nekik, hogy az újonnan bejelentett részre fele ennyit se kelljen várniuk, mert a Clear Sky nagyon ütősnek ígérkezik.
The Saboteur
Egy messzi-messzi galaxisban a Pandemic rájött, hogy ők megunták a Star Wars: Battlefront sorozatok fejlesztését és valami egyedivel szeretnének előrukkolni. Ekkor született meg a Saboteur, a fejlesztők rég dédelgetett álma, amely a második világháborúba kalauzolja el a játékost egy akció-kaland játék keretében. Arra összpontosítanak a srácok, hogy megtörjék az unalmas és már lassan monoton folyású második világháborús játékok tömegének hömpölygését, ezzel a már lassan két és fél éve fejlesztett játékukkal. Most ebben a kis előzetesben elolvashatjátok, mi is várható ettől a játéktól.
- Írta: Mast3rmind
- 19 komment
World of Warcraft: Wrath of the Lich King
Augusztus első péntekén hatalmas bejelentéstől volt hangos a gamer sajtó. A Blizzcon 2007 fesztiválon a Blizzard bemutatta a World of Warcraft második, The Burning Crusade-t követő kiegészítőlemezét, a Wrath of the Lich King-et.
Fallout 3
Már sötét van. Egyedül ülök a szobában. Régi, hangulatos zene szól, mindent átjár a nukleáris hulladékok büdös, iszonytató szaga. Egy érzés kerít hatalmába. Az érzés, hogy az embernek nem sikerült szembenézni saját magával. Nem lett jobb a világ, sőt. Minden romos, romba dőlt, nincs már ép, tiszta épület a vidéken. Mindenhol lepusztultság van.
Haze
Meglepően kevés szó esik a sajtóban az UbiSoft új FPS-éről, a Haze-ről. Persze, fut mellette párhuzamosan a Splinter Cell: Conviction, az Assassins Creed, az új Far Cry, meg a fene se tudja még mi, de azért ez a játék is megérdemli a figyelmet. Premier előzetesünkben most leleplezzük a játék részleteit, és nyilvánosság elé tárjuk azokat az információkat, melyek eddig kevesekhez jutottak csak el.
Call of Duty 4: Modern Warfare
Nem kis meglepetést okozott, mikor a második világháborút feldolgozó Battlefield sorozat felhagyott eredeti témájával, és egy teljesen új harcmezőt nyitott meg a játékosok előtt. A Call of Duty frencsájzt jegyző Activision hasonló lépésre szánta el magát, és az első két részt készítő Infinity Ward-ot azzal bízta meg, hogy ültesse át kedvenc FPS-ünket a modern korba. Kíváncsiak vagytok milyen lesz a játék? Most leleplezzük!
- Írta: Daks
- 21 komment
Fracture
Vadi új játékon dolgozik a LucasArts és a MechAssault sorozatot jegyző Day 1 Studios. A Fracture kizárólag Playstation 3 és Xbox 360 konzolra készül, forradalmi megoldásainak köszönhetően pedig várhatóan igazi blockbuster lesz… csak győzzük kivárni a 2008. júliusi megjelenést.
Starcraft II: Wings of Liberty
Mondanom sem kell, hogy a Blizzard mindig is útmutató volt a PC-s fejlesztésben. Amit ők csinálnak, az 4-5 évre előre meghatározza az játékfejlesztést. (Gyors példaként az RTS játékba oltott hős- és RPG-rendszert hozom fel. Manapság már minden RTS-ben ez megy.)
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer
Nem is volt oly rég, hogy az Obsidian csapata (akiknek anno a KOTOR2-t is köszönhettük) előrukkolt a D&D világ egyik legjobb szerepjátékának, a 2002-es Neverwinter Nights-nak folytatásával. Alig lélegezhettünk fel az Oblivion kiegészítőjétől, most ismét egy expanzióra invitálnak minket, ezúttal azonban a tél nélküli birodalom lesz az úti cél.
Theseis
Az utóbbi időben egy csepp könny nem sok, annyi sem hullhatott a porba kalandjáték rajongó szemeinkből, ugyanis nem csak, hogy Sam és Max tértek vissza, de még a spanyolok is befutottak karácsonyra a Runaway 2-vel. Most pedig íme egy újabb gyöngyszem, ezúttal a kellemes mediterránról, Görögországból. Elkezdhetnék nyafogni, hogy „megint 3D” és hogy „neksztgen”, de nem fogok. E helyett inkább beszéljen maga a játék!
Devil May Cry 4
Ha a klasszikus japán játékokra gondolunk, hamarosan három szó jut eszünkbe: konzol, manga, akció. Eme triumvirátus egyik gyöngyszeme volt a PS2 történetének legjobb Hack ’n’ Slash játéka, a Devil May Cry.
- Írta: Chocho
- 16 komment
Enemy Territory: Quake Wars
Az idei évben a multiplayer FPS rajongók lesznek igazán elkényeztetve, legalábbis az eddigi kiadási dátumokat figyelembe véve. Idén fog (elvileg) megjelenni a Shadowrun, az Unreal Tournament 3, a Team Fortress 2 és természetesen idén fog megjelenni cikkünk alanya, az Enemy Territory: Quake Wars is. Már-már az is természetes, hogy a játék megjelenési rublikájában még mindig „When it’s done.”, azaz „Kiadjuk, amikor kész lesz.” címke található. De a játék jelenlegi állapotát tekintve, nagyon valószínűnek tűnik, hogy még idén kezeink közé kaparinthatjuk a kicsikét. Lássuk hát, hogy mivel is lesz majdan dolgunk!
Necrovision
A dél-amerikai drogkartellek csatája, és a távoli jövő nagy Mars háborúja után új vizek felé evez a Cenega. A lengyel The Farm 51 fejlesztővállalattal és az orosz 1C Company kiadóval közösen egy olyan FPS készítésébe fogtak, mely első blikkre a Hellgate: London és a Resistance: Fall of Man amolyan érdekes egyvelegeként domborít. Persze azért többről van itt szó. De hogy mennyivel? Előzetesünkből minden kiderül!
Blacksite: Area 51
Tudjátok mi jobb a bandaháborúnál, a zombi gyilkolásnál, de még a vendettánál is? Ha gonosz földönkívüliek agyát kell szétloccsantani! Ha fröcsög a zöld vér, repkednek a leszakadt csápok, reped a kitin! Az alienek rosszak, ki kell őket irtani! Ők is meg akarnak minket ölni. Hordájuk készen áll, hogy eltöröljék az emberiséget. Többnyire éjszaka támadnak… többnyire.
Frontlines: Fuel of War
A Games for Windows: The Official Magazine márciusi számában a THQ és a Kaos Studios új infókat fedett fel a készülő Frontlines: Fuel of War-ról. A hivatalos Windows újság után most mi is megragadnánk az alkalmat, hogy bemutassuk nektek a játékot.
Escape from Paradise City
Érdekes játékon dolgoznak a Gangland-et is jegyző dán Sirius Games és a Call of Juarez – Runaway 2 párossal hírnevet szerzett Focus Home Interactive emberei. A Paradise City hivatalos besorolása szerint egy akció-RPG-RTS-szimulátor hibrid lesz, az eddig megjelent infók szerint pedig igencsak érdekes anyagról van szó.
Universe at War: Earth Assault
Supreme Commander és Command & Conquer 3: Tiberium Wars. A 2007-es év legjobban várt RTS-ei, melyek minden, magára csak valamit is adó stratégiarajongónak ott virítanak a kívánságlistáján. Most azonban itt az új konkurencia, név szerint a Universe at War: Earth Assault.
BioShock
Bizonyára már néhányatoknak nem mondd semmit a System Shock név. Az idősebb, sokat látott rókák felkapják a fejüket, letérdelnek a szent imasarokba, elmondanak pár imát (mindenki a saját vallásának megfelelően), majd visszatelepednek a géphez. Eközben a fiatalabbak értetlenül bámulják a monitort, miközben az „Ez meg mi a ….?” kérdéshez hasonló gondolatok motoszkálnak valahol ott hátul a fejükben. (Érdeklődők nézzenek körül az interneten, adok egy kis házit!)
- Írta: Drago
- 10 komment
Hour of Victory
Három sors. Három idegen. Három hős. Három végzet. Egy változás előtt álló világ. Egy cél. Hour of Victory – a győzelem órája.
Crackdown Xbox 360 - demóteszt
A 21. század végén furcsa vírusszerű jelenség vette áldozatait az utcákon. Egyre több erőszak, egyre durvább bűnözés jelent meg világszerte, senki sem tudta hogy miért. Tudósok ezrei dolgoztak a kérdésen és végül Dr. Rockstar rájött a megoldásra.
Assassins Creed
Legelőször ígéretemnek kell eleget tennem, ugyanis Zoenn kollega megkért, hogy ha már voltam olyan kedves és elcsakliztam az ő előzetesét, akkor legyek oly kedves és említsem meg, hogy ő most tulajdonképpen nagyon elfoglalt, de „mindent az olvasóért” és ezért átadja a lehetőséget nekem. Közlemény letudva, irány a játék.
- Írta: Drago
- 13 komment
Bazi Nagy Előretekintés 2007
A 2006-os év egy perc nyugtot nem hagyott nekünk: hétről-hétre, napról-napra olyan címek jelentek meg, melyek révén újra meg újra erős késztetést éreztünk arra, hogy több tízezer forintot hagyjunk egy-egy sarki szoftverábécében. Bazi Nagy Előrejelzésünk bevezetőjében megígérhetem: a 2007-es esztendő legalább ennyire tartalmas és izgalmas év lesz! A következő generáció megérkezett!
Shadowrun
„2050-et írunk. A mágia ereje és a mágikus lények visszatértek a Földre. Az ősi fajok ismét megjelentek. Tündék, orkok, varázslók és félelmetes sárkányok keresik a helyüket egy olyan világban, ahol az emberek a gépekkel összeolvadva halálos városi ragadozókká váltak. A multinacionális megatársaságok pedig nagy mennyiségben halmozzák fel az egyetlen dolgot, mely igazi értékkel bír – az információt.” (Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal)
Mass Effect
Ha összeszednénk az utcáról véletlenszerűen száz játékőrültet, és megkérdeznénk tőlük, mely cég volt az utóbbi tíz év legmeghatározóbb szerepjáték-fejlesztője, kilencvenen egyszerre vágnák rá, hogy a Bioware, a maradék meg beismerné, hogy csak az FPS-eket szereti. Ez pedig, gondolom, nem véletlen, hisz a srácok már számtalanszor bebizonyították, hogy Oblivion ide, Gothic III oda, a legjobb RPG fejlesztő csapat címe biz mindig a kezükben marad. A KOTOR óta csendben munkálkodó barátaink viszont most igazi nagy dobásra készülnek a konzolok között, hisz már készül a „valaha látott legszebb játék” cím elsőszámú várományosa, a Mass Effect!
Hellgate: London
Bizonyára sokaknak nem cseng ismerősen a Flagship Studios neve. A látszat ne tévesszen meg senkit, a csapatot ex-Blizzardos emberek alapították, akik már letették az asztalra a méltán híres Diablo játékot. Az új csapat egy hasonló alapokkal rendelkező játékon dolgozik, melynek főbb építőkockái a véletlenszerű pályagenerálás, 3D-s környezet, lepusztult London és addikció minden mennyiségben. Mivel a Hellgate: London forráskódját elég régóta kalapálják a fiúk és lányok, így eljött az idő, hogy rövid bemutató keretében kitérjünk a játék várható paramétereire, tulajdonságaira.
Cellfactor: Revolution
Ha nem láttátok még a Cellfactor trailert, akkor nagyon gyorsan görgessétek le az oldalt a cikk aljára és pótoljátok be. Na meglestétek? Nem rossz mi? Még most, 2006-ban is elképzelhetetlen, hogy ennyi különleges effektust tudjon valami megjeleníteni, és mind ehhez elég legyen egy „sima” otthoni számítógép. Pedig lehetséges, higgyétek el. A Cellfactor idén karácsonykor keményen arcon csapja a játékos társadalmat, legalábbis annak a vizuális orgiákat kedvelő részét.
Fuzion Frenzy 2
A Fuzion Frenzy (innentől csak FF) egyike volt azoknak az első játékoknak mellyel az Xbox a hősidőkben debütált. Benne volt abban a 15-20 játékban, amivel a Microsoft konzolja elindult az egyre szebben felfelé ívelő pályáján. A Halo, Amped, PGR sorozatokkal együtt mindegyik játék ami visszavezethető a kezdetekhez a legjobb alkotásoknak számítanak manapság. Viszont ellentétben a többi stuffal, az FF nem élte meg a folytatást. Egészen jövő hónap elejéig…
Clive Barkers Jericho
Valahol, a messzi afrikai sivatag legmélyén, egy rég elfeledett város újra előtűnik romjaiból. Rengetegen próbálták már feltárni Jerikót, megismerni szunnyadó titkait, de senki nem jött még ki onnan élve. Most rajtunk a sor, hogy megpróbálkozzunk a lehetetlennel.
Need for Speed: Carbon
„ Nem számítottam arra, hogy újra idetolod a képed! A dolgok megváltoztak azóta, hogy eltűntél. Az egész város csatatérré változott, a területek felosztásáért. Tunningolt, egzotikus és izomautók küzdenek egymással, ami mindig a kanyonban végződik. Na ez az, amit te sosem fogsz túlélni! Szóval hallottam hogy visszatértél… Most azt akarom hallani hogy eltűnsz… „
Supreme Commander
Ha végignéznénk a stratégiai játékokat a kezdetektől mostanáig, nagyjából két jól elkülöníthető irányvonalat fedezhetünk fel. Egyfelől a főbb irányzatot képviselik a Command & Conquer, WarCraft, StarCraft, Age of Empires sorozatok, ahol kevés egységgel főleg a mikromenedzsment része lényeges a játéknak, a háborút részleteiben, csatánként vívjuk meg. A másik oldalon a Total War sorozatot találhatjuk, ahol igazi hatalmas hadseregeket kommandírozhatunk hasonlóan nagy seregek ellen. Az elsőben inkább csak különbönző taktikákat használhatunk ki, míg a másodikban tényleg stratégiákat kell kigondolnunk majd végigvinnünk.
Crackdown
Nézzünk szét egy kicsit a Crackdown városában. Látjátok azt a magas templomtornyot? A babakocsit toló anyuka, a játszótéren szaladgáló gyerekek, a munkába igyekvő emberek megvannak ugye? Látjátok azt a nagy bevásárlóközpontot? A tacskót sétáltató nagyit? Nos igen, ilyen egy élő és lélegző város.
Windows Vista
Nemrégiben már olvashattatok egy bétatesztet az új Windows-ról itt a Gamekapcson, akkor InGen tollából. Tavaly a b5112-es verziót próbáltuk ki, most pedig a már sokkal komolyabb, sokkal szebb és sokkal jobban működő 5600-as, Release Candidate 1-es van soron.
FEAR: Extraction Point
Világosan emlékszem: mikor a Monolith srácai kidobták az első F.E.A.R.-hez kapcsolódó ingame képfelvételt, mindenki az állát kereste valahol a négyes metró még befejezendő alagútjának környékén. Az FPS-rajongók kivétel nélkül hüledeztek: „Mi folyik itt?” „Ez tényleg így néz majd ki?” „Ez az Nvidia legújabb techdemója akar lenni?”
Red Steel
Megszokhattátok már, hogy a Gamekapocs berkein belül csak olyan játékról írunk előzetest, melyhez nagy reményeket fűzünk, avagy valami olyan újdonságot nyújt, melyet előtte semmi más. A Red Steel is egy ilyen játék, melyet az UbiSoft kizárólag az új Nintendo konzolra fog elkészíteni - de azért érdemes mindenkinek megismerkednie vele.
Spore
Will Wright játékával biztosan mindenki valamilyen szinten kapcsolatba került. Ki ne emlékezne a Sim City-re, majd a megannyi klónjára (Sim Farm, Sim Town, SimLife és hosszú még a sor), illetve a méltán híres Sims két része a végeláthatatlan kiegészítőivel együtt. Már a Gamekapocs oldalán is megismerhettétek munkásságának fontosabb állomásait a Homo Nobilis rovaton belül. Most új játék fejlesztésében vesz részt, melynek neve egyszerűen SPORE (spóra).
Rainbow Six: Vegas
Nem kis meglepetést okozott márciusban, az új Rainbow Six premierjén, hogy a sorozat folytatása Las Vegas-ban fog játszódni. Tom Clancy elit katonái eddig megjárták már fél Ázsiát és az egész Közel-Keletet, most viszont hazai terepen, Amerikában kell helyt állniuk a gonosz terroristákkal szemben.
Battlefield 2142
A Battlefield 2 tavaly július végén robbant be a játékosok lemezmeghajtóiba. Azonnal átvette az uralmat a multiplayer játékok felett és a GameSpy felmérése szerint még máig tartja vezető pozícióját. Egy bő fél év és jó néhány kiegészítés múlva az EA - DICE páros úgy gondolta, hogy ideje bejelenteni a sorozat következő részét, mely a játék profiljától eltérően ezúttal egy távoli jövőbe repíti el az egérzsonglőr gamereket.
Rayman: Raving Rabbids
Ifjúkorunk egyik kedvenc karaktere, Rayman visszatér a képernyőkre és egy semmi eddigihez nem fogható őrült kalandba kezd. Tudtátok, hogy a nyulak nem tudnak tehenet fejni és, hogy sosem csukják be az ajtót vécézés közben?
Grand Theft Auto: Vice City Stories
Ha már azt hittétek, hogy a GTAIV előtt nincs élet, akkor nagyot tévedtetek. Idén októberben még érkezik egy új epizód, mely a Vice City előzményeit meséli majd el és melyet most itt a Gamekapocs keretein belül nagyító alá is veszünk. Ugorjunk bele a sűrűjébe, lássuk milyen lesz a Grand Theft Auto: Vice City Stories!
- Írta: Daks
- 19 komment
Just Cause
A Grand Theft Auto árnyékában keményen kell dolgoznia annak, aki egy szabadon bejárható környezetet kíván megteremteni játékához. Nagyobb bajban van akkor, ha vezethető járgányokat is bele akar tuszkolni, a játékmenetet pedig egy úgynevezett open-ended struktúrára építi. Az ilyen próbálkozásokat automatikusan GTA klónnak bélyegzi meg a játékos társadalom, igen nagy hibát követve el ezzel.
The Darkness
A The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a megérdemeltnél jóval nagyobb hűhót csapva jött ki és bele is törött a bicskája. Bár szép volt, látványos volt, vindízeles volt, mégsem fogta meg a játékosokat még annyira sem, mint a film, mely alapján készítették. A Starbreeze most egy új játékon dolgozik, lássuk hát, hogy mire számíthatunk tőlük ezúttal.
Saints Row
A Grand Theft Auto stílusú játékok hiánycikkek, főleg az Xbox 360 konzolon. A Saint’s Row személyében egy olyan anyagot mutatunk most be nektek, mely ezt az űrt hivatott kitölteni – legalábbis amíg meg nem érkezik a Rockstar játékának negyedik része.
Call of Duty 3
A Sherman-es rombolástól a motorcsónakos akciókig a Call of Duty 3 elhozza képernyőinkre a második világháború legvéresebb és legkeményebb csatáit. No de milyen is lesz pontosan a sorozat harmadik része?
Half-Life 2: Episode Two
Elvarratlan szálak tekintetében a Valve-t soha nem kellett félteni, így szemrebbenés nélkül hagyták nyitva az Episode One történetét úgy, hogy a szerencsétlen HL2-fan még csak véletlenül se tudja álomra hajtani a fejét 2006 végéig, amikor is feltűnik a színen (avagy a Steamen) az Episode Two, a HL2 kiegészítés középső darabja.
Medal of Honor: Airborne
Szerintem senki nem hitte 1999 végén, hogy a már akkor is öregecskedő Playstation egyik legemlékezetesebb játéka egy FPS lesz. Azt meg pláne nem, hogy ez az FPS a második világháborúban fog játszódni. Mindenesetre tény, hogy a Medal of Honor (és az egy évvel későbbi folytatás, az Underground) igen szép hírnévre tett szert a konzol tulajdonosai között, és 2002 óta már minden egyéb masinán meghódította a képernyőket. A legújabb dobás azonban úgy tűnik, elfeledteti velünk a néha nem túl jó Pacific Assault-ot, és végre igazi klasszikus születik majd.
